گسترش استراتژی شارژ خودروهای الکتریکی شخصی در تورنتو

شورای شهر تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، خواستار گسترش استراتژی شارژ خودروهای الکتریکی شخصی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود افزایش سالانه فشارها در زمینه وسایل‌نقلیه الکتریکی (EV)، شورای شهر تورنتو در مسیر رفع شکاف بزرگ موجود قدم برداشت و تصمیم گرفت طرحی را برای رفع نیاز به گسترش بیشتر ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی ارائه دهند.

عضو شورای شهر تورنتو اظهار کرد که این شهر در حال گذار به وسایل نقلیه الکتریکی است و در حال حاضر دسترسی چندانی به تعداد زیادی از نقاط شارژ عمومی در دسترس برای همه ندارد.

وی در ادامه گفت که تعداد این ایستگاه‌ها در حال افزایش است اما آنچه مردم به آن نیاز دارند، ایستگاه شارژ نزدیک به محل زندگی خود در خیابان است.

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که این شهر طی یک برنامه آزمایشی در گذشته، ۱۷ جایگاه شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی در ۹ خیابان نصب کرد و طی جلسه سال گذشته اعضای خود تصویب کرده است که در سال جاری حداقل ۵۰ جایگاه دیگر نیز به این تعداد بیفزاید.

گسترش استراتژی شارژ خودروهای الکتریکی شخصی

شورا خاطرنشان کرد که مسئولیت نصب و راه‌اندازی این جایگاه‌ها برعهده سازمان پارکینگ تورنتو قرار دارد که مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴، تعداد ۵۰۰ جایگاه را در پارکینگ‌های خارج از خیابان در سراسر شهر نصب کند. با این وجود تشویق مردم برای گذار از خودروهای فسیلی به انواع الکتریکی نیازمند تلاش‌های بیشتر است‌.

شورا تاکید کرد که افراد زیادی به این گذار علاقه دارند اما دردسرهای مربوط به شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی مانعی در تحقق علاقه‌مندی آن‌ها به‌شمار می‌رود، زیرا برنامه‌ریزی‌ها شامل ایجاد نقطه شارژ در پارکینگ مقابل خانه هر فرد نمی‌شود.

عضو شورای شهر تورنتو با این حال اظهار کرد که نصب جایگاه شارژ در مقابل هر خانه مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند و در کنار کاهش محدودیت‌های جای پارک عمومی، برای روان‌آب‌ها، سیلاب‌ها و درختان نیز مضر است. بنابراین لازم است برای رفع مشکل شارژ وسایل نقلیه الکتریکی به‌دنبال راه‌هایی خلاقانه بود.

گسترش استراتژی شارژ خودروهای الکتریکی شخصی

عضو شورای شهر، استفاده از زمین‌های بلااستفاده و پارکینگ‌های متعدد خالی کتابخانه‌ها، کلیساها، کنیسه‌ها و سایر مراکز اجتماعی را در طول شب، بهترین جایگزین برای برنامه‌ریزی‌های موجود معرفی کرد که در صورت نزدیکی به منازل ساکنان و دسترسی سریع به آن‌ها با پای پیاده، طرحی مفید خواهد بود.

کد خبر 638049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.