از افشای راز جسد رهاشده دختر جوان تا قتل دل‌خراش کودک ۳ساله

افشای راز جسد رهاشده دختر جوان، قتل به بهانه خیانت، قتل مسلحانه همسر، قتل دل‌خراش کودک سه‌ساله و ماجرای گروگان‌گیری دو زن جوان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۸:۳۰ عصر بیستم دی‌ماه امسال، کشف جسد دختر جوانی روبه‌روی یک کارخانه در محله گل‌حصار شهر ری از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۷۲ عبدالعظیم حسنی (ع)، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه بازپرس شعبه ۱۰۳ دادسرای بخش کهریزک راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد دختر جوانی مواجه شدند که به دلایل نامشخصی به کام مرگ فرورفته بود و بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد جسد متوفی که آثار کبودی روی بدنش مشهود بود از مکان نامشخصی به آنجا آورده و رها شده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته در اطراف محل کشف جسد شده بودند به بازبینی آن‌ها پرداخته و لحظه‌به‌لحظه صحنه انتقال جسد متوفی را توسط پنج پسر جوان مشاهده کردند و اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی متهمان کلید زدند.

تیم جنایی در گام بعدی با تحقیقات تخصصی متوجه شدند دختر جوان به خانه یکی از متهمان رفته و پس از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر اوردوز کرده و به کام مرگ فرورفته است و پنج پسر جوان پس از این حادثه متوفی را در محله گل‌حصار رها کرده‌اند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با کشف این سرنخ مهم، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را کلید زدند و پس از شناسایی هویت پنج پسر جوان، موفق به ردیابی خانه آن‌ها در نقاط مختلف شدند.

تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی خانه‌های مدنظر شد و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای، متهمان را در عملیات‌هایی جداگانه بازداشت و تحقیقات را در رابطه با مرگ متوفی آغاز کرد. با دستور بازپرس شعبه ۱۰۳ دادسرای بخش کهریزک، جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شده است و متهمان برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

قتل به بهانه خیانت

رسیدگی به این پرونده از شب یلدای سال ۹۶ آغاز شد. زنی هراسان با اورژانس تماس گرفت و از کشته شدن عروس ۳۷ساله خود به نام مریم خبر داد و گفت پسرم عروسم را کشته و با خوردن قرص دست به خودکشی زده است. با این تماس، تکنسین‌های اورژانس بلافاصله به خانه مدنظر در شمال تهران رفتند و پیکر نیمه‌جان افشین ۳۹ساله به بیمارستان منتقل شد.

وی که به استقبال مرگ رفته بود معجزه‌آسا زنده ماند و جسد همسرش نیز که شواهد نشان می‌داد با پیچیده شدن پارچه‌ای دور گردنش خفه شده با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. دو دختر نوجوان این زوج که شوکه بودند گفتند پدرشان مادرشان را مقابل چشمان آن‌ها خفه کرده است.

در حالی که افشین تحت درمان قرار گرفته و به زندگی برگشته بود به قتل همسرش به‌خاطر بدبینی اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت. پزشکی قانونی سلامت روان وی را تایید کرده بود و او در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه، دو دختر قربانی از قصاص گذشتند. یکی از آن‌ها در حالی که اشک می‌ریخت گفت: پدر و مادرم همیشه با هم اختلاف داشتند، اما هرگز فکر نمی‌کردم پدرم دست به چنین کاری بزند. ما شب در حال آماده شدن برای رفتن به میهمانی شب یلدا بودیم که درگیری میان پدر و مادرم بالا گرفت و پدرم به جان مادرم افتاد.

او مقابل چشمان ما پارچه‌ای را دور گردن مادرمان پیچید و او را خفه کرد. همان موقع رگ دست خودش را هم زد و چند قرص خورد. او می‌گفت می‌خواهد خودکشی کند. پدرمان ما را تهدید کرده بود نباید به کسی اطلاع دهیم، اما من و خواهرم توانستیم در یک لحظه از فرصت استفاده کنیم و با پدربزرگمان تماس بگیریم. همان جا بود که اورژانس سررسید و پدرمان به بیمارستان منتقل شد. مرگ مادر ما غم بزرگی است، اما ما راضی به کشته شدن پدر نیستیم و از قصاص گذشت می‌کنیم.

سپس پدر و مادر مریم در جایگاه ویژه ایستادند و برای داماد سابقشان حکم قصاص خواستند. وقتی متهم روبه‌روی قضات ایستاد، قتل همسرش را گردن گرفت و گفت: من گمان می‌کردم همسرم به من خیانت کرده است. چند بار به او تذکر دادم، اما گوشش بدهکار نبود و همیشه با بی‌اعتنایی با من برخورد می‌کرد. آن شب همسرم و دخترهایم در حال آماده شدن برای رفتن به میهمانی شب یلدا بودند که بار دیگر با همسرم درگیر شدم.

فکر خیانت همسرم رهایم نمی‌کرد. به همین خاطر کنترل اعصابم را از دست دادم و او را خفه کردم، اما من راضی به مرگ همسرم نبودم و شرمنده پدر و مادر همسرم هستم. من فقط می‌خواستم او را بترسانم که پارچه را دور گردنش پیچیدم، اما وقتی فهمیدم همسرم جان سپرده است دست به خودکشی زدم، چون زندگی برایم تمام شده بود.

بنا بر این گزارش، در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

قتل مسلحانه همسر

روز جمعه هفتم بهمن‌ماه، صدای شلیک چند گلوله در یکی از روستاهای شهرستان اسلام آباد غرب، پلیس را به محل می‌کشاند و ماموران پلیس به محض ورود به یک ساختمان با دو جسد (یک زن و مرد) مواجه می‌شوند. ماموران پلیس آگاهی اسلام‌آباد غرب با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی زنی ۴۴ساله شده و در عملیاتی، وی را دستگیر کردند و بازجویی‌های لازم را به عمل آوردند.

متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها اعلام می‌کند روز حادثه برای انجام کارهای زیبایی به آن منزل مراجعه کرده، اما پس از حضورش، همسر سابق زن آرایشگر چند بار با وی تماس و اقدام به توهین و فحاشی کرده است. طبق ادعای این زن، زمانی که درگیری لفظی بین زن آرایشگر و همسر سابقش بالا می‌گیرد، وی قصد خروج از منزل را می‌کند، اما ناگهان درمقابل در ورودی با مرد ۵۳ساله‌ای که همسر سابق زن آرایشگر و مسلح به اسلحه کلاشنیکف بوده است، مواجه می‌شود.

متهم در ادامه بازجویی‌ها اعلام کرد که مرد ۵۳ساله با توسل به زور وارد خانه شده و یک گلوله به سینه همسر سابق خود شلیک کرده و او را به قتل می‌رساند و طبق گفته‌های متهم، مرد مسلح قصد کشتن وی را نیز داشته، اما با او بر سر تصاحب اسلحه درگیر می‌شود.

طبق اظهارات زن متهم، پس از وقوع درگیری میان وی و مرد ۵۳ساله و جدال بر سر تصاحب اسلحه، سه تیر شلیک می‌شود و به شکم آن مرد اصابت می‌کند که باعث کشته شدن وی می‌شود.

در همین راستا، پرونده‌ای تشکیل شد و تحقیقات تکمیلی از سوی پلیس برای روشن شدن ابعاد مختلف ماجرا ادامه دارد.

قتل دل‌خراش کودک سه‌ساله

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: به‌دنبال وقوع قتل کودکی سه‌ساله در اردیبهشت امسال بر اثر تیراندازی، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت. ماموران پلیس آگاهی استان در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند درگیری میان چند نفر از اراذل و اوباش شهر کرمانشاه به‌علت اختلافات قبلی در محله کیهانشهر رخ داده و حین درگیری یکی از آن‌ها اقدام به تیراندازی می‌کند.

وی افزود: بر اثر تیراندازی که با سلاح کلت انجام شده بود، کودک سه‌ساله‌ای که در کوچه مشغول بازی بوده هدف یک گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل کودک سه‌ساله شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها به تیراندازی با اسلحه کلت که به مرگ دردناک پسربچه سه‌ساله‌ای منجر شد اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

ماجرای گروگان‌گیری دو زن جوان

حدود ساعت ۱۰ شب یکشنبه، زنی در تماس با پلیس شیراز اعلام کرد خواهرش در تماس با او گفته توسط مرد مسلحی در خودرویش به گروگان گرفته شده است. پس از این تماس، تحقیقات پلیسی برای دستگیری گروگان‌گیر و رهایی دختر جوان آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان داد زن ۳۲ساله در خودروی خود در کنار خیابان در بلوار معالی‌آباد نشسته بوده که مرد مسلحی وارد خودرو شده و با تهدید اسلحه از او خواسته حرکت کند.

با ردیابی خودروی این زن، مشخص شد در بلوار چمران در حال تردد است. ماموران در کمتر از ۱۰ دقیقه خود را به آن خودرو رسانده و دستور ایست دادند. مرد مسلح وقتی پلیس را در تعقیب خود دید، با رها کردن گروگان به سمت باغات حاشیه بلوار چمران متواری شد. ماموران به تعقیب او ادامه دادند و گروگان‌گیر به سمتشان شلیک کرد.

در این شلیک، گلوله‌ای به پهلوی یکی از ماموران وظیفه‌شناس پلیس افتخاری شیراز اصابت کرد و در ادامه، متهم از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. در بازرسی او یک قبضه کلت، دو تیغه خشاب و تعدادی فشنگ کشف شد. مرد گروگان‌گیر و مامور پلیس افتخاری به بیمارستان منتقل شدند، اما پلیس افتخاری براثر شدت جراحات به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید هوشمند خلاری امروز یازدهم بهمن‌ماه ساعت ۹ صبح از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تشییع و سپس در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

کد خبر 638034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.