بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است/ صرفه‌جویی ۴.۵درصدی مردم در مصرف برق کشور

وزیر نیرو با بیان اینکه پرشدگی سدهای کشور به بیش از ۴۰ درصد رسیده که با ذوب برف‌ها میزان پرشدگی سدها بهبود می‌یابد، گفت: اگر روند بارش‌ها در ماه‌های آینده به گونه‌ای باشد که عقب‌ماندگی در استان‌های مرکزی نیز جبران شود، سال خوبی را ازنظر وضعیت منابع آبی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان درباره آخرین وضعیت سدهای کشور اظهار کرد: در نیمه جنوبی کشور بارش‌ها بیش از حد معمول و نرمال کشور اتفاق افتاده، اما در نیمه شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های مرکزی، تهران، قزوین، قم، همدان، البرز و سمنان میزان بارش‌ها نسبت‌به سال‌های گذشته کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان پرشدگی سدهای کشور بیش از ۴۰ درصد است، افزود: البته طبیعی است که به‌خاطر نوع بارش‌ها که بیشتر به‌صورت برف بوده و در سرشاخه‌ها هنوز ذوب نشده است، این میزان ذخیره را داشته باشیم که امیدواریم با ذوب برف‌ها میزان پرشدگی سدها بهبود یابد.

وزیر نیرو اضافه کرد: اگر روند بارش‌ها در ماه‌های آینده به گونه‌ای باشد که عقب‌ماندگی را در استان‌های مذکور جبران کند، سال خوبی را در پیش خواهیم داشت، در غیر این صورت، باید روش‌های مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌هایمان در حوزه انرژی و آب مدیریت مصرف است، تصریح کرد: با روش‌های مدیریت مصرف تلاش می‌کنیم میزان مصرف کاهش یابد. سال جاری در حوزه مصرف آب نسبت‌به سال گذشته حداقل در تهران رشد مصرف نداشتیم؛ به این معنی که با وجود اضافه تقاضاها، صرفه‌جویی چشمگیری داشتیم. در حوزه برق نیز در سالی که پشت سر گذاشتیم نسبت‌به سال قبل ۴.۵ درصد کاهش مصرف داشتیم.

کد خبر 638013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.