حفظ کارکرد پارکینگ در پروژه بسط شرقی حرم مطهر

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص عقد قرارداد اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر گفت: اصل پروژه نباید به تجاری تغییر کند و کارکرد پارکینگ آن باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسلامی امروز _سه‌شنبه یازدهم بهمن‌_ در هفتادویکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به اینکه ایام یوم‌الله دهه فجر تاریخچه‌ای از روزهای انقلاب و مناسبت‌های بهمن‌ماه است، اظهار کرد: روز دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ بزرگ‌ترین مراسم استقبال از معمار انقلاب اسلامی در جهان برگزار، و امام خمینی (ره) با مقتدرانه‌ترین جایگاه وارد ایران شد.

وی تأسیس انقلاب اسلامی بر مبنای قوانین دین اسلام را نوری بر قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان دانست و افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری وقتی سخن از نظام جمهوری اسلامی می‌شود، یعنی مبنای ارزش‌های کشور باید مطابق با اسلام باشد و در جمهوریت نیز شکل حکومت را باید مردم تعیین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با توجه به درخواست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قم مبنی بر ساخت میدان آئینی در این شهر گفت: بعضی از شهرها از قبل ساختار آن را داشته‌اند اما در شهر قم وجود ندارد، لذا کمیسیون‌های عمرانی و شهرسازی شورای شهر در کنار شهرداری این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

اسلامی با اشاره به اینکه لوایح مرتبط به ساخت نمادهایی متناسب به تاریخ شهر باید از سوی شهرداری ارائه شود، گفت: در طرح بسط شرقی حرم مطهر هیچ ملکی نباید معارض داشته باشد و تمام تملک عرصه باید به صورت کامل انجام شود، سپس به پیمانکار واگذار شود؛ از شهرداری می‌خواهیم مواردی که باعث تأخیر طرح می‌شود را حل کند.

وی افزود: پیمانکار قبول کرده است که در چند پلاک باقی مانده مشکلی در کلیت قرارداد ایجاد نخواهد کرد و سند آن به شورا عرضه شده است، در این پروژه باید تمام مراحل کار و هزینه‌ها به شورا ارائه شود تا به‌عنوان ناظر چهارم به پروژه نظارت لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در این قرارداد باید اجرای دو مرحله‌ای پروژه نیز قید شود و شهرداری سندی به شورا ارائه دهد که از نظر ترافیکی این بخش شهر دچار مشکل نخواهد شد؛ همچنین اصل پروژه نباید به تجاری تغییر کند و کارکرد پارکینگ آن باید حفظ شود.

وی در مورد نام‌گذاری شوارع گفت: نام‌گذاری شوارع بر عهده شورای اسلامی شهر بوده است و باید اقبال عموم را در نام‌گذاری‌ها لحاظ کنیم زیرا ما برای رضایت شهروندان کار می‌کنیم.

بسط شرقی حرم مطهر به میدانی برای تجمع‌های مردمی تبدیل شود

محمود مسگری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به به ساخت میدانی برای برنامه‌های آئینی شهر اظهار کرد: شهر قم با توجه به پیشینه تاریخی که دارد نیاز به فضایی برای اجرای برنامه‌های آئینی و مردمی در شهر دارد.

وی بسط شرقی را مناسب با نیاز شهر برای تجمع‌های مردمی دانست و افزود: همچنین میدان معلم و میدان امامزاده احمد قاسم (ع) با توجه موقعیت جغرافیایی آن و نزدیکی به حرم می‌تواند برای اجرای این طرح مناسب باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: میدان امام خمینی (ره) نیز با توجه به طرحی که دارد و تا مسجد امام حسن عسگری نیز گسترده است باید به نام یکی از امامان نام‌گذاری شده و به اجرای مراسم‌های آئینی اختصاص داده شود.

کد خبر 637942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.