تامین بازار و فروش محصولات؛ مطالبه اصلی هنرمندان و فعالان مشاغل خانگی

فرماندار شهرستان لنجان گفت: اداره‌ها و نهادهای مختلف باید ضمن احساس تکلیف محصولات مورد نیاز فرهنگی خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در شهرستان تأمین کنند تا به تقویت اقتصاد هنرمندان، کارآفرینان و فعالان عرصه مشاغل خانگی کمک شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: هنرمندان صاحب سبک و متبحر بسیاری در شهرستان لنجان زندگی می‌کنند که علی‌رغم خلق آثار هنری همچنان ناشناخته هستند و نیاز است اداره‌ها و نهادهای فرهنگی فعال در این شهرستان با شناسایی این افراد نقاب از چهره گمنامی آنها بردارند.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان بومی شهرستان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، افزود: اداره‌ها و نهادهای مختلف باید استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دهند، چراکه هنرمندان این منطقه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند اما طی سال‌های گذشته آن طور که شایسته است به آنان توجه نشده است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان صنایع دستی و تولیدکنندگان مشاغل خانگی در این شهرستان، تصریح کرد: اداره‌ها و نهادهای مختلف باید ضمن احساس تکلیف محصولات مورد نیاز فرهنگی خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در شهرستان تأمین کنند تا به تقویت اقتصاد هنرمندان، کارآفرینان و فعالان عرصه مشاغل خانگی کمک شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که چرخ حرکت توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی را کند کرده است و سبب نابودی آن می‌شود، نبود بازاری برای عرضه و معرفی محصولات تولیدکنندگان است.

محمدی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کارآفرینی بانوان در فولادشهر با برپایی ۴۰ غرفه کارآفرینان بانو، ظرفیت زیاد زنان کارآفرین را با ایجاد ۳۲۰ نفر اشتغال‌زایی به نمایش گذاشت و به‌خوبی نشان داد که این افراد می‌توانند در مسیر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حرکت کنند، اما تحقق این سیاست‌ها نیازمند همراهی مسئولان اداره‌ها و نهادهای شهرستان لنجان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه سهم کسب‌وکارهای خانگی در کشورهای پیشرفته ۲۳ درصد از کل مشاغل این کشورها بوده و چنانچه بخواهیم آمار بیکاری کاهش یابد و اقتصاد خانواده‌ها تقویت شود باید تدابیر لازم برای رونق مشاغل خانگی اتخاذ و اجرایی شود.

کد خبر 637872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.