روزهای هوای ناسالم در مشهد ۳ برابر شد

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد گفت: تعداد روزهای هشدار هوا با کیفیت ناسالم در مشهد برای تمام گروه‌ها، طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است.

رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد روزهای آلوده هوا در مشهد برای همه گروه‌ها در سال جاری شش روز گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها دو روز بود.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال جاری ۷۰ روز گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۸ روز بود، افزود: آلاینده اصلی هوای مشهد ذرات معلق است.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تعداد روزهای پاک در سال جاری افزایش داشته است، به نحوی که شهروندان مشهدی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ روز هوای پاک تنفس کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هشت روز بوده است.

اسماعیلی اضافه کرد: ۲۰۵ روز نیز در سال جاری کیفیت هوا روی شاخص قابل قبول قرار داشت، در حالی که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۷ روز بود.

به گزارش ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد در پی افزایش حجم آلاینده‌ها در روز دهم بهمن‌ماه برای سومین روز پیاپی در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار دارد، اگرچه میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای سالم با عدد ۹۶ است، اما شاخص کنونی هوای این کلان‌شهر (یک تا دو ساعت گذشته) با عدد ۱۰۳، نشان از ناسالم بودن هوای این کلان‌شهر دارد.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است، همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین است.

کد خبر 637626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.