رفسنجان از شهرهای تراز اول استان کرمان است/ افزایش ۲ برابری رقم بودجه

شهردار رفسنجان با اشاره به توسعه شهرستان در حوزه‌های شهرسازی، امکانات زیرساختی و فعالیت‌های مدیریت شهری پس از انقلاب ۵۷، رفسنجان را از شهرهای تراز اول استان کرمان و جنوب شرق کشور دانست و از افزایش دوبرابری رقم بودجه برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید کهنوجی صبح امروز _دوشنبه دهم بهمن‌ماه_ در ویژه‌برنامه «روایت پیشرفت» که با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر (عج) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: توسعه شهرستان رفسنجان در حوزه‌های شهرسازی، امکانات زیرساختی و فعالیت‌های مدیریت شهری پس از انقلاب ۵۷ موجب شده است تا رفسنجان از شهرهای تراز اول استان کرمان و جنوب شرق کشور باشد.

وی با تشریح اقدامات شهرداری رفسنجان در دوره جدید، اجرای پروژه‌های اقتصادمحور را از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و افزود: تفاوت شورای اسلامی ششم با دوره‌های قبل و سایر شوراهای سراسر کشور، ورود به بحث سرمایه‌گذاری برای ایجاد درآمد پایدار است.

شهردار رفسنجان تضمین درآمد آینده شهرداری و شهر را از نتایج این اقدام دانست و خاطرنشان کرد: درآمد پایدار پاسخی به نیاز شهر در آینده است تا در صورت حذف سایر منابع درآمدزا از قبیل تفکیک یا حق آلایندگی، شهرداری بتواند امور جاری را پیش ببرد.

کهنوجی از مشارکت صندوق بازنشستگی شرکت مس در این پروژه و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر خبر داد و اضافه کرد: بازگشت سرمایه این پروژه بین دو تا سه سال زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای شورای محلات تسریع در خدمت‌رسانی بوده و راه‌اندازی شورای محلات در راستای حذف فاصله میان شهروندان و مسئولان است. شورای محلات چشم ناظر شهرداری است؛ این شورا مشکلات محلات را به ما گزارش می‌دهد و شهرداری را در خدمت‌رسانی یاری می‌کند.

شهردار رفسنجان از تعریف ۱۲۷ پروژه عمرانی در سطح شهر و افزایش رقم بودجه شهرداری خبر داد و تاکید کرد: به همت همکارانم در شهرداری، رقم بودجه در سال ۱۴۰۱ را از ۴۷۰ میلیارد به هزار میلیارد ریال رساندیم و تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کهنوجی ادامه داد: در حال حاضر رقم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲، دو هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با تصویب شورای اسلامی شهر اجرایی و محقق شود.

وی جابه‌جایی مهمانشهر با همت و همراهی مسئولان را از دیگر اقدامات مهم مدیریت شهری طی ۴۰ سال گذشته دانست و گفت: کلنگ مهمانشهر جدید در ایام‌الله دهه فجر با حضور استاندار به زمین زده خواهد شد و آغازی برای سامان‌دهی افاغنه خواهد بود.

شهردار رفسنجان تدوین اطلس اتباع بیگانه، شناسایی و سامان‌دهی افاغنه را از دیگر اقدامات شهرداری در بافت مرکزی شهر دانست که در حال اجرا است و گفت: روگذر خلیج‌فارس به عنوان ابرپروژه عمرانی شهرداری که نمونه آن در کلان‌شهرها اجرا شده است، روی میدان تعاون در بلوار خلیج‌فارس احداث خواهد شد.

کد خبر 637582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.