قیمت کارت گرافیک Nvidia و AMD امروز (۱۰ بهمن‌)

طی روزهای اخیر قیمت کارت‌های گرافیک دو شرکت Nvidia و AMD ازجمله قیمت کارت گرافیک rtx 4090 بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم گیمینگ یا کامپیوتر مخصوص تولید محتوای ویدئویی و طراحی حرفه‌ای، کارت گرافیک است که تأثیر بسیار مهمی بر روند کار با سیستم دارد.

این قطعه به شما کمک می‌کند فعالیت‌های گرافیکی ازجمله بازی، طراحی، تدوین و رندرینگ را به‌آسانی انجام دهید و مسلماً افزایش قدرت کارت گرافیک موجب کارایی بهتر می‌‎شود. در ادامه مشخصات بعضی از کارت‌های گرافیک شرکت‌های Nvidia و AMD شرح داده می‌شود.

NVIDIA GeForce RTX 3090

  • رزولوشن هدف: 4K
  • توان بازدهی: ۲۳۰ درصد

قدرت این کارت گرافیک به حدی زیاد است که به‌عنوان شاهکار انویدیا برای تمام جامعه شناخته شده و هر گیمری آرزوی داشتن آن را دارد. NVIDIA GeForce RTX 3090 بیش از هزار هسته کودا در کنار ۲۴ گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6X دارد که همین ویژگی‌ها باعث ایجاد قدرتمندترین کارت گرافیک کنونی شده است. تولید کارت گرافیک با چنین قدرتی، انویدیا را به نخستین شرکت در حوزه تولید کارت گرافیک تبدیل کرده است. اگر به‌دنبال خرید سیستمی قدرتمند و با بودجه زیاد هستید، بهترین و قوی‌ترین کارت گرافیک موجود NVIDIA GeForce RTX 3090 با قیمت حدود ۹۰ میلیون تومان است.

NVIDIA GeForce RTX 3080

  • رزولوشن هدف: 4K
  • توان بازدهی: ۲۰۱ درصد

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080 برای اجرای جدیدترین بازی‌ها با حداکثر تنظیمات گرافیکی، رهگیری پرتو و رزولوشن 4K بسیار مطلوب است. این کارت گرافیک با ۸۷۰۰ هسته کودا به‌راحتی می‌تواند تمام بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند و تنها انتقادی که کارشناسان به این کارت گرافیک داشته‌اند، حافظه ۱۰ گیگابایتی آن است؛ اما این موضوع چیزی از ارزش و توان پردازشی NVIDIA GeForce RTX 3080 کم نمی‌کند. کارت گرافیک مذکور قیمتی ۳۰ درصد کمتر از 2080Ti دارد، اما توان پردازشی آن ۳۰ درصد بیشتر از 2080Ti است. با در نظر گرفتن توان پردازشی و قیمت این کارت گرافیک، ارزش خرید آن بیشتر از کارت گرافیک پیشین است.

NVIDIA GeForce 3070

  • رزولوشن هدف: 4K
  • توان بازدهی: ۱۵۳ درصد

در کنفرانس رونمایی محصولات انویدیا، بهبود جالب‌توجه پردازش سری سه هزار کارت‌های گرافیک این شرکت احساس شد و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، توان ۳۰۷۰ را برابر با 2080Ti عنوان کرد؛ درحالی‌که کارت گرافیک 2080Ti با قیمت ۹۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد، اما قیمت ۳۰۷۰ برابر با ۴۹۹ دلار است. با توجه به این مسئله برای تجربه بازی در رزولوشن 4K با فناوری رهگیری پرتو نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نیست، بلکه این کارت گرافیک با داشتن ۵۸۸۸ هسته کودا در کنار هشت گیگابایت حافظه GDDR6 محصولی مناسب و با ارزش خرید بسیار زیاد است.

NVIDIA GeForce 2070

  • رزولوشن هدف: 1440P
  • توان بازدهی: ۱۰۶ درصد

پس از عبور از کارت‌های گرافیک جدید انویدیا، نمونه کنونی از هر لحاظ محصولی ایدئال برای گیمرهاست. هشت گیگابایت حافظه و بهره‌مندی از هسته‌های پردازش رهگیری پرتو این کارت گرافیک را برای اجرای بازی با وضوح 4K و نرخ فریم کاملاً رضایت‌بخش مناسب ساخته است.

NVIDIA GeForce GTX 1660 Super

  • رزولوشن هدف: 1080p
  • توان بازدهی: ۷۰ درصد

اگر بودجه زیادی ندارید یا این مقدار را به‌عنوان رزولوشن هدف خود در نظر دارید، کارت گرافیک مذکور از انتخاب‌های برتر است. این کارت گرافیک گزینه خوبی برای تجربه گیمینگ با وضوح و کیفیت Full HD است که قیمت مناسبی نیز دارد. NVIDIA GeForce GTX 1660 Super به لطف توان پردازشی مطلوب، می‌تواند وظایف سنگینی مانند پردازش بازی‌های روز را با جزئیات عالی انجام دهد.

طی روزهای اخیر، قیمت کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia و AMD بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در ادامه، فهرست قیمت کارت‌های گرافیک محبوب در بین کاربران را مشاهده می‌کنید:

دانلود فهرست قیمت کارت گرافیک (فایل گرافیکی در اندازه اصلی)

کد خبر 637469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.