برگزاری سالیانه ویژه‌برنامه‌هایی در سطح ملی برای سه شهید شاخص شهر سمنان

برگزاری سالیانه ویژه برنامه‌هایی در سطح ملی برای سه شهید شاخص شهر سمنان در دستور کار شورای شهر سمنان در تعامل با سایر دستگاه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست رسمی صدوچهل‌وسوم شورای اسلامی شهر سمنان با حضور سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، حسین شکرویان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، محمد هادی مظاهری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران، ناخدا مجید کرد نظیری، نماینده نیرویی دریایی ارتش در استان سمنان، سرهنگ حسین دهرویه، جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان، سید علی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان و اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع برگزاری ویژه برنامه ملی سرداران حسن شاطری، محمود اخلاقی و دریادار محمد ابراهیم همتی برگزار شد.

علی همتی، رئیس شورای شهر سمنان در این نشست با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد برای این سه شهید باید به صورت مردمی باشد، اظهار کرد: در شهر سمنان جوایز برتر دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می شود و می توان نام آن جایزه‌ها را به نام این شهیدان مزین کرد.

همچنین سید علی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان با توجه به اینکه در ابتدای نشست برگزاری مراسم با موضوع دو شهید شاطری و همتی آغاز شد پیشنهاد داد تا شهید معلم محمود اخلاقی نیز در این ویژه برنامه دیده شود و برنامه‌ریزی برای سه شهید شاخص در دستور کار باشد. وی همچنین خواستار ایجاد مکان دبیرخانه این ویژه برنامه در پارک موزه دفاع مقدس شد.

مجید نظری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز بر برگزاری برنامه‌های در سطح ملی تاکید کرد و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و استانداری را در این زمینه خواستار شد.

حسین گل‌هاشم، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر سمنان در این نشست خاطرنشان کرد: در تبلیغات برای شناخت شهدا ضعیف عمل کردیم و چهره‌های ملی ما در این زمینه در سمنان شناخته نشدند که باید برای آن تصمیمات و اقدامات بزرگ انجام دهیم. وی همچنین نام‌گذاری میدانی به نام شهدا با تندیس‌هایی از شهدای شاخص سمنان را پیشنهاد داد.

حسین موسوی‌دلازیانی، دبیر شورا و رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: عضویت سمنان در اتحادیه جهانی راه ابریشم ظرفیتی است که در هر موضوعی می توان از آن بهره برد و از آنجا که تعداد بسیاری از شهرهای جهان در این اتحادیه وجود دارند و سفرهایی بین‌المللی نیز در این راستا انجام می شود؛ می توان به این شکل شهدای ملی سمنان و اقدامات و رشادت‌های آنها را از طریق صنعت گردشگری به دنیا معرفی کرد.

وی افزود: نیاز به طراحی‌های خلاقانه المان‌های شهدا و همچنین بسته‌های تبلیغاتی چندزبانه با هدف توزیع بین‌المللی از برنامه‌ریزی‌های مهم در این زمینه است.

مهدی خراسانیان، رئیس کمیسیون مالی و بودجه شورای شهر سمنان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: ماندگاری زمانی خواهد بود که به سراغ هنر برویم و تولیدات سینمایی فاخر در خصوص شهدا داشته باشیم تا هر قشری از آن بهره ببرد و زبان هنر، نام شهدا را اینگونه ماندگار خواهد کرد.

وی افزود: جوانان و نوجوانان مذهبی خود به سراغ شناخت شهدا می‌روند، اما وقتی سینما پای کار می‌آید؛ هر قشری با هر سطح اعتقادی از دریچه فیلم شهید را خواهد شناخت که می توان به آثاری از جمله "موقعیت مهدی" با موضوع شهید باکری، فیلم "چ" با موضوع شهید چمران؛ "ایستاده در غبار" با موضوع شهید متوسلیان و "شور شیرین" با موضوع شهید کاوه اشاره کرد؛ به همین خاطر اگر هزینه‌های میلیاردی نیز در این زمینه شود، بسیار تاثیرگذارتر و ماندگارتر از برگزاری همایش و جشنواره به صورت سالیانه است و همیشگی و ماندگار است.

عباسعلی طالب‌بیدختی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست گفت: این ستاد باید طوری عمل کند که در نتیجه آن یک موج فرهنگی ایجاد شود و تمام شهروندان با هر سلیقه‌ای را مورد توجه خود قرار دهد.

وی در خصوص میدان دریادار همتی خاطر نشان کرد: طرح نهایی میدان دریادار همتی نصب پلی به استخر تاریخی کدیور بود تا خطرات ترافیکی نداشته باشد و مردم از نگارخانه‌ای که شهید دریادار همتی را معرفی می‌کند، بهره‌مند شوند.

رضا صباغیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست گفت: آذرماه امسال انتظار بیشتری برای برگزاری ویژه برنامه شهیددریادار همتی که هم از نخبگان و هم از شهیدان شاخص کشور که روز شهادتش روز نیروی دریایی است داشتیم و حال با آنکه برای نشست هم‌اندیشی برای این شهدای بزرگ با تاخیر این نشست برگزار شده است، اما قرار گرفتن نام این سه شهید در کنار یکدیگر نویدبخش برگزاری برنامه ویژه‌ای است.

همچنین در این نشست سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ دومین اجلاسیه سه هزار شهید استان برگزار می شود، گفت: سال آینده مملو از برنامه‌های یادواره‌های شهدا است و برنامه‌های این شهیدان نیز به صورت ویژه می‌تواند طراحی شود.

حسین شکرویان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری ویژه‌ای که این اداره در خصوص شهدای سمنان در سطح ملی انجام می‌دهد، تصریح کرد: داستان سریال تیم فوتبال آزادی سمنان طرحی ویژه در مورد ورزشکاران حرفه ای تیم فوتبال سمنان است که همگی شهید شدند و فیلمنامه آن مورد تایید قرار گرفت و می تواند به یک اثر فاخر تلویزیونی و سینمایی تبدیل شود.

وی همچنین به تولید فیلمی با موضوع شهید سردار شاطری اشاره کرد که به علت اینکه چند سال از نوشتن آن گذشته است، نیاز به اصلاحات و سپس ساخت دارد و برای اینکه ساخت این آثار هنری هر چه زودتر به نتیجه برسد، نیاز به حمایت‌های بیشتری از برخی دستگاه‌های اجرایی است.

محمدهادی مظاهری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثاگران نیز بر بین‌المللی بودن شهیدان شاطری و همتی تاکید کرد و گفت: چنین شهدایی در این سطح باید بیش از این شناسانده شوند.

ناخدا مجید کردنظیری، نماینده نیروی دریایی ارتش با اشاره به انتشار ماهنامه «شاهد یاران» ویژه‌نامه ۷-۱۹۶ -با موضوع امیر دریادار «محمد ابراهیم همتی» با عنوان «نگین مروارید» که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: ارزش این شهید بر کسی پوشیده نیست، اما آن طوری که باید در کشور با نام یک شهید سمنانی شناخته شده نیست و حتی بسیار از شهروندان هم از اینکه وی شهید جاویدالاثر در اعماق دریای خلیج همیشه فارس است، بی‌خبر هستند که باید فعالیت‌های تبلیغاتی بهتری در این زمینه انجام شود.

سرهنگ حسین دهرویه، جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه اطرافیان این شهدا در قید حیات هستند، هر چه برای این شهیدان سریع‌تر قدم برداریم، می‌توانیم مستندات بهتری از آنها تهیه کنیم و برنامه‌ریزی در حوزه‌های فیلم کوتاه، عکس، خاطره و سرود در این زمینه در حال پیگیری است.

در پایان این نشست مقرر شد، نشست‌های دیگری برای تشکیل ستادهای مردمی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم ملی در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزار شود.

کد خبر 637405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.