صربیناتور مقابل خدای یونانی/ قهرمانی شماره ۲۲ در انتظار نوله یا تاریخ‌سازی سیتسیپاس؟

نوواک جوکوویچ صربستانی و استفانوس سیتسیپاس یونانی به فینال تنیس اوپن (گرنداسلم) ۲۰۲۳ رسیدند تا برای فتح کاپ شیشه‌ای با یکدیگر به نبرد تمام‌عیار بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های تنیس اوپن (گرنداسلم) ۲۰۲۳ استرالیا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و پس از قهرمانی آرینا سابالنکای بلاروس در بخش زنان، اکنون باید فاتح این تورنمنت در بخش مردان از بین نوواک جوکوویچ صربستانی و استفانوس سیتسیپاس یونانی در فینال رقابت‌ها مشخص شود.

نوواک جوکوویچ صربستانی ملقب به «صربیناتور» در مرحله نیمه‌نهایی به‌راحتی و در سه ست پیاپی با نتایج ۷ بر ۵، ۶ بر ۱ و ۶ بر ۲، تامی پائول آمریکایی را شکست داد تا علاوه بر کسب بیست‌وهفتمین پیروزی پیاپی خود در تنیس گرنداسلم استرالیا (از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳) برای دهمین بار به فینال این مسابقات راه پیدا کند و حالا سودای کسب دهمین قهرمانی از ده فینالی که در آن بازی کرده را در سر دارد.

همچنین استفانوس سیتسیپاس، تنیسور اهل یونان که به «خدای یونانی» مشهور است و یک رقیب سرسخت برای نوله به‌شمار می‌رود، در مرحله نیمه‌نهایی تنیس گرنداسلم استرالیا با غلبه بر کارِن خاچانوف به فینال راه پیدا کرده بود. سیتسیپاس ست اول را ۷ بر ۶ برنده شد و ست دوم را هم ۶ بر ۴ با پیروزی به‌پایان رساند، اما در ست سوم زمانی که آماده تثبیت پیروزی بود ۶ بر ۷ نتیجه را به کارن خاچانوف واگذار کرد و درنهایت در ست چهارم با پیروزی آسان ۶ بر ۳ فینالیست گرنداسلم ۲۰۲۳ استرالیا شد.

نوله برای فینالیست شدن، کاربائس بائنا (دور اول حذفی)، کوآکوآد (دور دوم حذفی)، دیمیتروف مرد شماره ۲۷ جهان (دور سوم حذفی)، دی‌مینور مرد شماره ۲۲ جهان (دور چهارم حذفی)، آندره روبلف مرد شماره ۵ جهان (مرحله یک‌چهارم نهایی) و تامی پائول (مرحله نیمه‌نهایی) را کنار زد. سیتسیپاس نیز با غلبه بر هالیس (دور اول حذفی)، هیجیکاتا (دور دوم حذفی)، گریکسپور (دور سوم حذفی)، سینِر مرد شماره ۱۵ جهان (دور چهارم حذفی)، لیهیکا (مرحله یک‌چهارم نهایی) و کارِن خاچانوف مرد شماره ۱۸ جهان به فینال صعود کرد.

به گزارش ایمنا، فردا _ یکشنبه نهم بهمن‌ _ ساعت ۱۴ به وقت استرالیا، استادیوم رود لاور آرنای ملبورن میزبان فینال مهیج و حساس تنیس اوپن (گرنداسلم) ۲۰۲۳ استرالیا میان نوواک جوکوویچ صربستانی، تنیسور شماره چهار جهان، و استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره سه دنیا، خواهد بود. در صورت پیروزی یکی از این دو تنیسور، یکی از آنان به رنکینگ یک جهان صعود خواهد کرد. اگر جوکوویچ برنده شود، این بیست‌ودومین قهرمانی وی در گرنداسلم خواهد بود و با رافائل نادال در عنوان پرافتخارترین تنیسور جهان از حیث قهرمانی در گرنداسلم برابر می‌شود. صربیناتور همچنین سی‌وسومین فینال بزرگ خود در گرنداسلم را پشت سر خواهد گذاشت. از سوی دیگر، سیتسیپاس مشهور به خدای یونانی به‌دنبال اولین قهرمانی گرنداسلم خود است تا نام خود را در تاریخ این مسابقات ثبت کند.

صربیناتور مقابل خدای‌یونانی/ قهرمانی شماره ۲۲ در انتظار نوله یا تاریخ‌سازی سیتسیپاس؟

کد خبر 637209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.