دهه فجر، فرصتی مناسب برای ورود جهادی به عرصه جهاد تبیین

فرماندار شهرستان لنجان گفت: هرچه از دوران پرشکوه بهمن ۱۳۵۷ فاصله می‌گیریم، ضرورت پرداختن به افق‌های روشن و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در نشست هماهنگی گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه خصومت استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران، خصومتی ریشه‌دار و بنیادی است، اظهار کرد: استعمارگران جهان بسیاری از کشورها را در قاره‌های مختلف همچون آسیا و آفریقا زیر سلطه خود کشانده و به غارت منابع آنان مشغول بودند.

وی یکی از بارزترین صفات رژیم پهلوی را وابستگی به دولت‌های بیگانه به ویژه آمریکا دانست و افزود: در دوران پهلوی همه شئون زندگی ملت ایران تحت سلطه استکبار جهانی بود و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و تشکیل نظام جمهوری اسلامی دست آمریکا را از تسلط بر ایران، غارت منابع کشور و اداره امور کشور کوتاه کرد.

فرماندار شهرستان لنجان انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای منحصربه‌فرد در قرن بیستم دانست و تصریح کرد: پیوند عمیق مردم با ارزش‌های دینی، تبعیت از ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و باید به این نکته کلیدی توجه داشت که مردمی‌بودن انقلاب اسلامی در واژه «جمهوری» نظام مقدس اسلامی متجلی شد.

محمدی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی تولدی دوباره یافت، ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنان خود اینچنین بیان کرده بود که امام خمینی (ره) افتخار تجدید حیات اسلام ناب را پیدا کرد و در این فضا است که می‌توانیم غبار غربت را از نه تنها از تشیع بلکه از اسلام بزداییم و این مهم همواره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی دهه مبارک فجر را فرصتی مناسب برای تقویت و ورود جهادی به عرصه جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: هرچه از دوران پرشکوه بهمن ۱۳۵۷ فاصله می‌گیریم ضرورت پرداختن به افق‌های روشن و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود از این‌رو باید بیش از پیش به فلسفه پیروزی انقلاب اسلامی به دست ملت ایران پرداخت و تبیین و انتقال پیام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی به نسل جوان و رونمایی از دستاوردها و ثمرات بی‌شمار نظام اسلامی را در دستور کار قرار داد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیلی‌های محکمی از انقلاب اسلامی خورد، به‌گونه‌ای که آنان را در وضعیت وجود و عدم قرار داد، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای متوقف کردن انقلاب توطئه‌های مختلف از جمله ترور شخصیت‌ها، جنگ هشت ساله تحمیلی را اجرایی کردند و در فتنه اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود دانش‌آموزان و نسل نوجوان را مورد هدف قرار دادند تا شاید به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی جهاد تبیین را راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت احساس دانش‌آموزان یکی از ارکان مهم و اساسی در مهندسی مقابله با جنگ ترکیبی به‌شمار می‌آید، برهمین اساس همه دستگاه‌ها و نهادها وظیفه دارند در مسیر روشنگری حرکت و با تبیین فرهنگ عاشورا، تاریخ رژیم فاسد پهلوی و در نهایت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، نسل جدید را در مقابله با هر فتنه‌ای واکسینه کنند و دهه فجر فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است.

محمدی با بیان اینکه اراده پولادین ملت ایران در عرصه‌های مختلف دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است، تصریح کرد: وحدت مهمترین نقطه هراس دشمنان است، از این‌رو باید تدابیر لازم از سوی مسئولان شهرستان لنجان برای برگزاری هرچه باشکوهتر راهپیمایی ۲۲ بهمن اتخاذ شود؛ برهمین اساس انتظار می‌رود در میدان عمل حضوری جهادی بیابند و با دعوت از آحاد مردم و تشکلات به‌گونه‌ای عمل کنند که راهپیمایی امسال متفاوت‌تر و باشکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان باید در این ایام خبرهای امیدبخش و از جنس سیاست‌های انقلاب برای مردم داشته باشند، افزود: جلسات ستادهای فرعی طی روزهای گذشته برگزار شده است و براساس گزارش‌های ارائه شده برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان در ایام دهه فجر انجام گرفته است، از این‌رو انتظار می‌رود برای برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر همچنین معرفی و بیان دستاوردهای نظام و انقلاب از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

فرماندار شهرستان لنجان در فتنه اخیر دشمنان بازار و بازاریان را مورد هدف قرار دادند، گفت: دشمنان در توطئه‌ها و فتنه‌های گوناگون تلاش می‌کنند مدیریت بازار را در اختیار بگیرند اما حضور آگاهانه بازاریان در صحنه‌های مختلف و همراه نشدن آنان با توطئه‌های دشمن همواره آنان را با شکست مواجه کرده است.

وی متذکر شد: دشمن علی‌رغم تلاش‌های فراوان نتوانست تجارت، اقتصاد و بازار ایران را در توطئه اخیر به دام بیندازد، از این‌رو انتظار می‌رود اصناف و بازاریان شهرستان لنجان با بصیرت مثال‌زدنی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری حداکثری داشته باشند و بار دیگر همراهی و دلبستگی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ بدخواهان نظام بکشند.

کد خبر 637054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.