ورود اولین اتوبوس الکتریکی دائمی به کانبرا

ناوگان اتوبوس‌رانی کانبرا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر غیربندری استرالیا، به‌زودی میزبان یک خودروی الکتریکی جدید خواهد بود که قرار است برای همیشه مسافران را به مقصد نهایی خود برساند.

به گزارش سروس ترجمه ایمنا، مدیران کانبرا تاکنون اتوبوس‌های الکتریکی مختلفی را به‌طور آزمایشی به ناوگان شهر وارد کرده‌اند، با این حال اقدامی برای دائمی‌سازی بهره‌گیری از آن‌ها انجام نداده‌اند. به‌تازگی اعضای شورای شهر ادعا کرده‌اند که اتوبوس الکتریکی جدیدی وارد ناوگان خواهد شد که به منظور تسهیل تحقق هدف صفر انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل عمومی برای همیشه مسافران را به مقصد نهایی خود خواهد رساند. البته حدود ۹۰ درصد هزینه خرید ۱۰ اتوبوس الکتریکی دیگر از همین نوع نیز پرداخت شده است و تا چند هفته آینده تعداد این خودروهای سبز در سراسر خیابان‌های پایتخت استرالیا به ۱۱ دستگاه خواهد رسید.

ورود اولین اتوبوس الکتریکی دائمی به کانبرا

مزایای مهم اتوبوس‌های الکتریکی دائمی کانبرا

اتوبوس‌های الکتریکی جدید کانبرا نه‌تنها به کاهش انتشار کربن در بخش حمل‌ونقل و به دنبال آن، بهبود کیفیت هوای شهر منجر خواهد شد، بلکه مدیران را به تغییر زیرساخت‌های تردد برای تسهیل عبور و مرور این وسایل نقلیه سبز سوق خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند فضا را برای رفت‌وآمد وسایل نقلیه با بالاترین سطح انتشار کربن محدود کند و در نهایت ترویج تردد سبز را در شهر به دنبال داشته باشد. در واقع، بهبود زیرساخت‌های تردد از یک‌سو و راحتی سفر از طریق اتوبوس‌های الکتریکی جدید بر گرایش شهروندان پایتخت استرالیا به جایگزین کردن اتوبوس‌های قبلی با این خودروها منجر خواهد شد و در نهایت، کمترین فضا برای عبور و مرور اتوبوس‌های قدیمی دیزلی به جا خواهد ماند.

ورود اولین اتوبوس الکتریکی دائمی به کانبرا

مدیران کانبرا ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک تمام اتوبوس‌های عمومی قدیمی شهر را با خودروهای الکتریکی جایگزین خواهند کرد و خواهند کوشید قابلیت دسترسی وسایل نقلیه الکتریکی جدید را افزایش دهند تا تمام شهروندان، با هر میزان توانایی جسمی و روانی بدون نیاز به حضور افراد دیگر در کنار خود به تردد در پایتخت استرالیا بپردازند. نکته جالب توجه در مورد اتوبوس‌های الکتریکی جدید این است که تردد از طریق آن‌ها نسبت به عبور و مرور به وسیله اتوبوس‌های قدیمی ناوگان شهری مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود که این امر به افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق این خودروها خواهد افزود.

کد خبر 637021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.