درخشش تولیدات دفتر سینمایی شهرداری اصفهان در جشنواره «ایساتیس»

«کرم چاله»، «زنان لجمن» و «خانه دورافتاده» سه فیلم تولیدی و مورد حمایت دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد حائز رتبه‌های برتر شدند.

سعید محمدی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از رسالت‌های دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان حمایت از تولید و ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه است، زیرا معتقد هستیم که این دفتر می‌تواند در تولیدات و تقویت سینمای اصفهان و معرفی ظرفیت‌های فیلم‌سازی این شهر به کشور نقش مؤثری ایفا کند.

وی ادامه داد: حمایت برای ساخت و تولید فیلم توسط دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان به این صورت است که فیلم‌نامه در یک شورای تخصصی که متشکل از صاحب‌نظران حوزه سینما و پویانمایی است، بررسی می‌شود و پس از اینکه در شورا مشخص شد این فیلم استاندارهای لازم و تخصصی را برای ساخت دارد، اقدامات لازم برای حمایت از ساخت فیلم صورت می‌گیرد.

مدیر دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان گفت: یکی از فیلم‌هایی که توسط این دفتر تخصصی مورد حمایت قرار گرفت، فیلم «کرم چاله» از سیداحسان طالقانی است که خوشبختانه این فیلم توانست شب گذشته _جمعه هفتم بهمن‌ماه_ عنوان بهترین فیلم را در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای ایساتیس-یزد از آن خود کند.

وی ادامه داد: فیلم «زنان لجمن» اثر زیور حجتی و «خانه دورافتاده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر رستمی از جمله آثار تولیدشده در دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان است که «خانه دورافتاده» در جشنواره منطقه‌ای ایساتیس به‌عنوان بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و فیلم «زنان لجمن» به‌عنوان بهترین کارگردانی فیلم داستانی رسید.

به گزارش ایمنا، مراسم اختتامیه شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد شب گذشته _جمعه هفتم بهمن‌ماه_ به کار خود پایان داد که علاوه بر فیلم‌های ذکرشده آثار سینمایی و پویانمایی زیر از استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر این جشنواره شدند.

بخش بهترین فیلم‌برداری

لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای علی حسین‌زاده برای فیلم‌های داستانی «آبا» و «انسان» از اصفهان

بخش بهترین فیلم پویانمایی

تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای حسن دهقان‌دوست برای فیلم «همه دیوارها کوتاه‌اند» از اصفهان

بخش عکس

تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به‌عنوان عکس اول برای مجید حجتی برای عکس «یکی برای همه، همه برای یکی» از اصفهان

لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به‌عنوان عکس سوم برای حسن دهقان‌دوست برای عکس «زیرپوست شهر» از اصفهان

کد خبر 636993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.