اهتمام ویژه پلیس در تامین امنیت اماکن دیپلماتیک مستقر در تهران

سخنگوی فراجا ضمن محکوم کردن حادثه تیراندازی در سفارت آذربایجان، گفت: پلیس تامین امنیت اماکن دیپلماتیک را وظیفه خود می‌داند و در این خصوص اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان با اشاره به حمله یک فرد مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: حادثه تلخ و تأسف بار صبح امروز در سفارت کشور دوست و همسایه، جمهوری آذربایجان در تهران را که به جان باختن یک دیپلمات این کشور منجر شد، به دولت و ملت آذربایجان و خانواده آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: فرمانده انتظامی تهران بزرگ بلافاصله پس از اطلاع از این رخداد تلخ و ناگوار، در صحنه حاضر شد و با مدیریت میدانی ضمن بازداشت فرد ضارب تحقیقات مقدماتی برای طی مراحل قانونی آغاز شد.

سخنگوی فراجا با اشاره به تحقیقات به عمل آمده، خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه و اظهارات صریح متهم حاکی از انگیزه‌های شخصی وی در ارتکاب این جرم است، بدیهی است که بررسی‌های کامل انتظامی، امنیتی و قضایی ادامه دارد.

حاجیان ضمن اشاره به امنیت اماکن دیپلماتیک در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: پلیس ایجاد شرایط امن برای انجام ماموریت‌های دیپلماتیک سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های کنسولی و بین‌المللی مقیم جمهوری اسلامی ایران را از ماموریت‌های مهم و وظایف ذاتی خود می‌داند و در انجام این وظیفه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی با ابراز تاسف مجدد از وقوع این حادثه ناگهانی، گفت: اطمینان داده می‌شود که هیچگونه نگرانی در ارتباط با تامین امنیت اماکن دیپلماتیک و فعالیت امن و حرفه‌ای دیپلمات‌های خارجی وجود ندارد.

کد خبر 636980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.