از ساخت فیلم‌های کوتاه استقبال می‌کنیم

 مدیر شبکه نسیم رسانه ملی گفت: به عنوان شبکه‌ای که کارکرد و ماموریتش تفریح و سرگرمی است و برنامه‌های بلند خیلی در آن جایی ندارد از ساخت فیلم‌های کوتاه استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم ۱۰۰، نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» و شبکه نسیم با حضور حمیدرضا جعفریان رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و رئیس سازمان سینمایی سوره، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم و یوسف منصوری دبیر جشنواره «فیلم ۱۰۰» در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در ابتدای این مراسم ضمن بیان این نکته که شبکه نسیم در حوزه حمایت از هنرمندان جوان و کارهای طنز صاحب اعتبار و مرجع است گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود، شبکه نسیم در اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ یک اعتبارنامه ساخت اثر طنز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به یک اثر منتخب شبکه نسیم از میان آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم ۱۰۰ اهدا خواهد کرد.

وی افزود: همچنین این شبکه سه اعتبارنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در رویداد پرتاب (پیچینگ) جشنواره فیلم ۱۰۰ به سه ایده منتخب طنز اهدا خواهد کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با بیان این نکته که این تفاهم مقدمه‌ای خواهد بود تا امسال و سال‌های بعد شاهد آثار بیشتری در حوزه فیلم‌های کوتاه طنز باشیم گفت: ایجاد این مسیر و این تفاهم بهانه‌ای است برای اینکه با این جوایز بتوانیم بچه‌های فیلمساز را به سمت ساخت فیلم‌های کوتاه طنز هدایت کنیم.

کارهای ۱۰۰ ثانیه‌ای درخشان

در ادامه این نشست، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم با تاکید بر این نکته که فیلم‌های کوتاه همیشه مورد استقبال مردم و پخش‌کننده‌ها بوده و می‌تواند رنگ بستر پخش را متنوع کند، گفت: به عنوان یک شبکه که کارکرد و ماموریتش تفریح و سرگرمی است و جنس کنداکتور آن به گونه‌ای است که برنامه‌های بلند خیلی در آن جایی ندارد، از ساخت فیلم‌های کوتاه استقبال می‌کنیم و هم اکنون هم پخش تعدادی از برگزیده‌های دوره‌های قبل جشنواره فیلم ۱۰۰ در بین برنامه‌های شبکه نسیم در کنداکتور ما قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که من در قوه قضائیه بودم هم همکاری‌ای با جشنواره فیلم ۱۰۰ داشتیم و از این همکاری همیشه استقبال می‌کنیم و احساس برنده بودن داریم.

مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه ایده برخی از کارهای ۱۰۰ ثانیه‌ای بسیار درخشان است گفت: قطعاً به نظرم تولید یک اثر هنری رسانه‌ای در شکل ۱۰۰ ثانیه سخت‌تر از شکل بلند آن است. چون فیلمساز باید تمام حرف‌های خودش را در یک شکل جذاب با زمان محدود بزند و احتمالاً بارها و بارها باید فیلم را تدوین کند تا هم ریتم آن درست باشد، هم حرف‌ها زده شود و هم قصه ایراد ساختاری نداشته باشد و در نهایت هم بتواند به مخاطب شوک وارد کند.

وی افزود: جای خوشحالی است که بتوانیم در این رویداد باشیم و این مهم است که عزیزانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بدانند که درهای رسانه به رویشان باز است و عزیزانی که کار کوتاه می‌سازند به اندازه بضاعتشان می‌توانند در رسانه حضور داشته باشند، چون همان‌طور که می‌دانید بسیاری از بزرگان سینما از همین جنس کار شروع کردند و زمانی که ما سال‌ها پیش در کارگاه‌هایشان شرکت می‌کردیم خاطرات زیادی از ساخت فیلم‌های کوتاهشان در ابتدای مسیر فیلمسازی‌شان داشتند.

سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره نهم تا دوازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 636703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.