تاثیر مصرف آسپرین پس از شکستگی

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف آسپرین پس از شکستگی، مانع لخته شدن خون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه‌شده نشان می‌دهد بیمارانی که به‌منظور جراحی برای شکستگی‌ها به بیمارستان مراجعه می‌کنند، در معرض خطر لخته شدن خون در پاها و ریه‌های خود هستند و درمان استاندارد آن، تزریق هپارین با وزن مولکولی کم در بیمارستان است. این دارو دو بار در روز تزریق می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد.

گروهی از محققان دانشگاه مریلند در ایالات متحده آمریکا به‌منظور بررسی تأثیر مصرف آسپرین پس از شکستگی‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۲ هزار بیمار با شکستگی بازو و پا را که نیاز به جراحی داشتند، مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد در ۲۱ مرکز تحت درمان قرار گرفتند. نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه دو بار در روز هپارین با وزن مولکولی پایین و نیمی دیگر دو بار در روز آسپرین با دوز پایین دریافت کردند. هر دو گروه به مدت ۹۰ روز تحت نظر بودند.

نتایج به‌دست‌آمده از هر دو گروه مشابه بود. بنابراین محققان متوجه شدند که هیچ تفاوتی از نظر مرگ‌ومیر، لخته شدن خون در ریه‌ها، عوارض خون‌ریزی، عفونت یا مشکلات بهبود زخم میان دریافت‌کنندگان آسپرین و هپارین وجود ندارد. البته احتمال لخته شدن خون در قسمت زیر زانو در افرادی که آسپرین مصرف کرده بودند، بیشتر بود. محققان معتقدند لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد، تا نتایج به‌دست‌آمده تایید شود.

کد خبر 636553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.