تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها

عضو کارگروه سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها توسط شهرداری شهرکرد تدوین شده است.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرداری‌ها می‌توانند بازوی اقتصادی هر شهرداری باشد. با توجه به اینکه منابع شهرداری‌ها محدود و خدمت‌رسانی به شهروندان نامحدود است، از این رو شهرداری‌ها باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنند تا رضایت‌مندی شهروندان جلب شود.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها به این صورت است که شهرداری می‌تواند عرصه‌های بلا استفاده متعلق به خود را در راستای درآمدزایی و خدمت‌رسانی در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی یا دولتی قرار دهد تا با بهره‌برداری از عرصه‌های مذکور در چارچوب قراردادهایی مانند مشارکت مدنی و bot bolt از آن عرصه‌ها بهره‌برداری کند، این موضوع موجب می‌شود به شهروندان خدماتی ارائه و زمینه برای اشتغال‌زایی فراهم شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌ها، باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و به کارگروه فنی ارسال شود تا پس از رفع موانع قانونی در اختیار هیئت عالی سرمایه‌گذاری قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم نوع مشارکت و نحوه واگذاری مشخص و پس از مدیریت سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه طرح توجیهی می‌شود، اضافه کرد: پس از تأیید توسط کارشناسان رسمی دادگستری بسته سرمایه‌گذاری مجدد به هیئت عالی ارجاع و پس از تصویب مستندات جهت تأیید به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری به طور معمول در راستای تسریع در امور واگذاری‌ها کمیته کارشناسی و هیئت عالی را به صورت هفتگی برگزار می‌کند و موضوعات تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود. شهرداری در موضوعاتی مانند احداث ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری، احداث مجموعه‌های تفریحی، ورزشی، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی، احداث گلخانه و شبکه هوشمند فیبر نوری می‌تواند با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شود.

کد خبر 636529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.