بهبود حمل‌ونقل عمومی برای افراد دارای اختلالات بینایی

خدمات حمل‌ونقل بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا از توسعه یک نرم‌افزار جدید برای بهبود قابلیت دسترسی افراد دارای اختلالات بینانی به حمل‌ونقل شهری خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نرم‌افزار جدید که برای اولین بار در کشور کانادا توسعه داده خواهد شد، کاربران دارای اختلالات بینایی را قادر خواهد کرد مسیر تردد خود از طریق سامانه حمل‌ونقل عمومی شهری را بهتر شناسایی کنند و بدون نیاز به دیگران در کنار خود به عبور و مرور در سراسر ونکوور بپردازند. این ابزار جدید از فوریه ۲۰۲۳ در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از طریق گوگل‌پلی یا فروشگاه اپل به طور رایگان دانلود کنند.

نحوه عملکرد نرم‌افزار جدید

نرم‌افزار جدید از یک ترانسفر یا برگردان کدگذاری شده شبیه به کیوآرکدها برخوردار است که پس از اسکن، دستورالعمل‌های صوتی را برای هدایت کاربران به ایستگاه‌های اتوبوس و سایر مسیرها فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار نه‌تنها برای افراد دارای اختلالات بینایی، بلکه برای سایر کاربران مانند سالمندان و کودکان دبستانی نیز قابل استفاده خواهد بود.

بهبود حمل‌ونقل عمومی برای افراد دارای اختلالات بینایی در ونکوور

قابلیت اسکن کدها از فاصله ۱۴ متری و در هر میزان روشنایی امکان‌پذیر است، ضمن این‌که کاربران می‌توانند حین حرکت نیز از خدمات آن بهره بگیرند. پس از اسکن این کدها، کاربران به وسیله پیام‌های صوتی به ایستگاه‌های اتوبوس و محل سوار شدن بر وسایل نقلیه هدایت می‌شوند و سپس پیام‌های جدید را برای رسیدن به مقصد دریافت می‌کنند.

مدیران ونکوور در نظر دارند از این نرم‌افزار به‌طور آزمایشی و به مدت شش ماه بهره بگیرند تا از تمام قابلیت‌ها و نواقص آن آگاه شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، نرم‌افزار را به‌طور رایگان در اختیار تمام ساکنان نیازمند قرار دهند. در نتیجه این اقدام، کیفیت زندگی تمام شهروندان، به ویژه افراد دارای اختلالات بینایی و سالمندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، چراکه کاربران خواهند توانست از طریق این نرم‌افزار، بهترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند و نیازی به حضور دیگران برای رفت‌وآمد خود در سراسر شهر نداشته باشند.

کد خبر 636435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.