تربیت نیروهای ارزشی و در تراز انقلاب یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی بود که رفع محرومیت‌زدایی و خدمت به خلق خدا را سرلوحه خود قرار داد. از این رو باید تربیت نیروهای ارزشی و در تراز انقلاب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی شامگاه سه‌شنبه چهارم بهمن در نشست صمیمی با جمعی از بسیجیان بخش فولادشهر، رفع مشکلات و چالش‌های شهرستان لنجان را مستلزم ترویج روحیه بسیجی دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج، این نیروی ارزشی، نقشی مهم و راهبردی را در توسعه خدمات به اقشار مختلف جامعه و همچنین ارائه خدمات ارزشمند در عرصه‌های مختلف ازجمله دوران دفاع مقدس، سازندگی، بروز بلایای طبیعی و بحران کرونا داشته و دارد.

وی با بیان اینکه در هر کدام از شهرهای ایران مشکلی پیش بیاید بسیج و بسیجیان با عملکردی جهادی وارد میدان عمل می‌شوند تا مشکلات پیش‌روی شهروندان رفع شود، افزود: بسیج و بسیجیان در حوزه‌های مختلف از هیچ کمکی به همنوعان خود دریغ نکرده‌اند و با تمام قوا در میدان، حضوری جهادی داشته‌اند و به‌رغم اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، این نیروی ارزشی همواره در مسیر توسعه کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت بسیج برای رفع چالش‌های پیش‌روی شهرستان لنجان استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به مردمی بودن و گستردگی شبکه بسیج بین آحاد و اقشار جامعه، انتظار می‌رود از ظرفیت این نهاد مقدس در جهت حل مسائل شهرستان لنجان به‌ویژه ناحیه دو فولادشهر هرچه بیشتر و موثرتر استفاده شود. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، بسیج شهرستان لنجان اقدامات موثری را در زمینه مباحث و معضلات فرهنگی، اجتماعی، دینی، کسب‌وکار و اشتغال به شهروندان ناحیه دو فولادشهر ارائه داده و استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ و تفکر بسیج به‌درستی در جامعه نهادینه شود، احساس تکلیف و مسئولیت‌پذیری بین اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان گسترش می‌یابد. از این رو باید تفکر بسیج با الهام از مکتب فکری امام خمینی (ره) و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی، علمی و اقتصادی با جلب نظر مردم مداومت داشته باشد.

محمدی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز و کامل یک بسیجی دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی بود که رفع محرومیت‌زدایی و خدمت به خلق خدا را سرلوحه خود قرار داد. از این رو باید تربیت نیروهای ارزشی و در تراز انقلاب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه تشکیلات رسانه‌ای دشمن به‌دنبال جنگ ترکیبی تمام‌عیار است، تاکید کرد: امروز رویکرد جنگ ترکیبی دشمن، تغییر باورها و اذهان قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان است و با توجه به هشدارهای رهبر انقلاب اسلامی درباره این جنگ، باید در تمام بخش‌های کلیدی جامعه ازجمله رسانه‌ای و اقتصادی هوشیار باشیم. همچنین خواستار فعالیت بیشتر بسیج شهرستان لنجان در فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی بین نسل جوان هستیم. برای مقابله با جنگ شناختی نیاز است با ابتکار عمل، سواد رسانه‌ای را در جامعه افزایش دهیم تا این توطئه مستکبران جهان نیز همچون گذشته با شکست سنگین مواجه شود.

کد خبر 636316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.