سرنوشت برج منطقه فرهنگی بریزبن در دستان شورای شهر

شورای شهر بریزبن، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت کوئینزلند استرالیا، هم‌اکنون مسئولیت اتخاذ تصمیم نهایی درباره پروژه آپارتمان لوکس محوطه تاریخی شفستون‌هاوس را برعهده دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت کوئینزلند راه را برای ساخت یک برج آپارتمانی ۱۵ طبقه لوکس در محوطه تاریخی شفستون‌هاوس هموار کرده است که فوریه ۲۰۰۵ در فهرست میراث فرهنگی آن ثبت شد.

زمین این برج که تحت مالکیت خصوصی یک تاجر قرار داشت، در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵ میلیون دلار در اختیار یک سازمان توسعه املاک قرار گرفت و برای آن طرحی شامل یک برج لوکس ۱۵ طبقه با ۳۷ واحد سه و چهارخوابه و فضای سبز گسترده ارائه شد که قرار است در کنار ساختمان ۱۷۲ ساله موجود در محوطه ساخته شود. تصمیم‌گیری نهایی در مورد این پروژه بحث‌برانگیز هم‌اکنون به شورای شهر بریزبن بستگی دارد.

شورای شهر ضمن اشاره به مزایای بی‌شمار این برج برای منطقه، اعلام کرد که از نگرانی‌های جامعه در رابطه با ارتفاع ساختمان و اثرات آن بر میراث منطقه آگاه است و به‌خوبی درک می‌کند ساکنان نگران به‌خطر افتادن هویت تاریخی شفستون‌هاوس هستند.

سرنوشت برج لوکس منطقه فرهنگی بریزبن در دستان شورای شهر

شورای شهر بریزبن اطمینان داد که برج مذکور با حفظ فاصله چمن‌های پلکانی و نماهای موجود در محوطه از رودخانه، همچنین پیشنهاد ساختمانی با ارتفاع و مقیاسی که به‌طور مناسب از بناهای تاریخی موجود در آن جدا شده باشد، اثرات نامطلوب بر اهمیت میراث فرهنگی مکان را به حداقل می‌رساند.

شورای شهر اعلام کرد که بنا بر ادعای سخنگوی سازمان توسعه‌دهنده، هدف اصلی این سازمان حفاظت از بناهای تاریخی محوطه با گسترش مسئولیت نگهداری از این میراث در میان گروه وسیع‌تری از مردم است، با این وجود کارشناسان میراث فرهنگی، هرگونه تغییر و ساخت‌وسازهای اضافی در محوطه تاریخی شفستون‌هاوس را غیرقابل قبول می‌دانند. آن‌ها همچنین معتقدند که هر چند بریزبن با مشکل جدی در بخش مسکن مواجه است، ایجاد یک برج لوکس در یک محوطه تاریخی راهکار رفع بحران مسکن نیست.

شورای شهر بریزبن اعلام کرد که افسران مستقل برنامه‌ریزی شورا، درخواست ارائه‌شده در این زمینه را بر اساس مفاد طرح شهر بریزبن ۲۰۱۴ ارزیابی و نتیجه را ظرف مدت ۲۵ روز کاری ارائه خواهند کرد.

سرنوشت برج لوکس منطقه فرهنگی بریزبن در دستان شورای شهر

کد خبر 636084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.