«شیمی» ناجی کشورهای شکست‌خورده است

یک دکترای شیمی آلی گفت: ژاپن و آلمان دو کشوری هستند که به دلیل بروز مشکلاتی، کاملا ویران شدند، اما با سرمایه‌گذاری در علم شیمی توانسته‌اند دنیای اقتصادمحور کنونی را تصاحب کنند و تا کنون پیشرفت‌های بسیاری در صنایع مختلف داشته‌اند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت علم شیمی در توسعه کشورهای صنعتی، اظهار کرد: به‌طور کلی علم شیمی می‌تواند مردم و جامعه هر کشور را نجات دهد، که این مسئله در کشور ژاپن و آلمان قابل‌مشاهده است.

وی افزود: ژاپن و آلمان دو کشوری هستند که به دلیل بروز مشکلاتی، کاملاً ویران شدند؛ اما با سرمایه‌گذاری در علوم مختلف از جمله شیمی، توانستند خود را از نو بسازند و پیشرفت کنند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: کشور ژاپن در بحران هیروشیما که پایان جنگ جهانی دوم رخ داد، بسیار آسیب دید و آلمان نیز در همان دوران به دلیل شکست هیتلر با مشکلات بسیاری مواجه شد.

وی تاکید کرد: با این حال، ژاپن و آلمان هر دو بحران‌های خود را کنار گذاشته و با سرمایه‌گذاری در شاخه‌های گوناگون علم شیمی توانستند به برترین کشورهای صنعتی حال حاضر جهان تبدیل شوند.

یوسفی با اشاره به جایگاه کنونی کشور ژاپن و آلمان گفت: کشور آلمان پس از شکست هیتلر، برای توسعه دانش شیمی بسیار سرمایه‌گذاری کرد و کوشید که جامعه خود را از کودکی با علم شیمی آشنا کند و در این راستا از متخصص‌های خود استفاده بسیاری کرد.

وی افزود: بیشتر صنایع مهم کشورهای توسعه‌یافته به علم شیمی وابسته است که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروسازی، غذا، نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه اشاره کرد؛ این صنایع از شریان‌های اصلی توسعه محسوب می‌شوند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: ژاپن و آلمان با سرمایه‌گذاری در علم شیمی توانسته‌اند دنیای اقتصادمحور کنونی را تصاحب کنند و تا کنون پیشرفت‌های بسیاری در صنایع مختلف داشته‌اند.

وی اشاره کرد: پیشرفت این دو کشور به قدری بوده است که در ایالات متحده آمریکا نیز از محصولات شیمیایی کشور آلمان استقبال می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در دانش شیمی موجب پیشرفت کشور در صنایع مختلف می‌شود.

کد خبر 635781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.