برگزاری جشنواره «اندیشه تحول» برای دریافت ایده‌ها و نظرات ایثارگران

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برگزاری جشنواره اندیشه تحول، جهت دریافت نظرات ایثارگران از ابتدای بهمن‌ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عادل مهری در خصوص ایده برگزاری جشنواره «اندیشه تحول» اظهار کرد: امکان ارائه و بهره‌برداری از راهکارهای به‌روز، کاربردی و واقعی برای بهبود عملکرد و رفع مشکلات از انتظارات جامعه ایثارگری است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار تأکیدات رئیس‌جمهور برای مردمی‌سازی و همچنین برپایی دولت الکترونیکی و هوشمند است، افزود: توقع ایثارگران هم این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از ایده‌ها و نظرات آن‌ها به‌روز اداره شود و این یکی از موضوعاتی است که قاضی‌زاده هاشمی بر آن تأکید دارند.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه نظرات ایثارگران در دیدارها و سفرهای استانی رئیس بنیاد به صورت شفاف ارائه می‌شود، تصریح کرد: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر استانی اخیر به خراسان‌رضوی و در جمع نخبگان و دبیران تشکل‌ها و کارآفرینان تأکید کردند که با کمک نخبگان، صاحب‌نظران، کارآفرینان و دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر و به‌صورت کلی جامعه ایثارگری موضوع مردمی‌سازی و واگذاری امور به جامعه ایثارگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طبق این برنامه قرار است تا نسبت به جمع‌آوری نظرات و پیشنهادها اقدام شود، گفت: به ۱۰ طرح اول که بر اساس رأی هیئت داوران کاربردی بوده و قابلیت اجرا داشته باشند، جوایز نفیسی اهدا می‌شود. در خصوص این موضوع پس از همفکری با نخبگان شاهد و ایثارگر و معاونان بنیاد، طرح جشنواره اندیشه تحول مطرح شد که برای شرکت در این جشنواره ضمن ارائه فراخوان، از ایثارگران و نخبگان جامعه ایثارگری درخواست می‌کنیم که اگر پیشنهادی در زمینه نحوه مدیریت بنیاد و یا واگذاری بخشی از اختیارات و امور تعریف‌شده و قابل‌ارائه به ایثارگران و همچنین اجرایی و عملیاتی کردن آن‌ها دارند، ارائه دهند؛ البته همواره پیشنهادهای خوبی از ایثارگران جهت اداره بخش‌های مختلف مطرح می‌شود که قابل پیگیری هستند.

مهری خاطرنشان کرد: امیدواریم ایثارگران عزیز در بازه زمانی تعیین‌شده از ابتدا تا انتهای بهمن‌ماه که این فراخوان به‌صورت سراسری در استان‌های مختلف کشور منتشر خواهد شد، با مراجعه به نشانی پایگاه اینترنتی جشنواره، پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه این پایگاه اینترنتی به گونه‌ای طراحی شده است که نظرات را به‌طور مستقیم به دبیرخانه جشنواره ارجاع خواهد داد، گفت: پس از اتمام مهلت ارسال، داورانی که تسلط کافی به قوانین حوزه عملکردی دارند، به قضاوت خواهند نشست و در نهایت به طرح‌هایی که جنبه عملی و واقعی داشته و قابل‌اجرا باشند، پس از رتبه‌بندی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

کد خبر 635627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.