هوای اصفهان آلوده و بر مدار قرمز/ ۱۲ ایستگاه کیفی هوا خاموش است

سنجش کیفیت هوا امروز در ساعت منتهی به هشت صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۵۹ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _یکشنبه، دوم بهمن‌ماه_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای امروز در ساعت منتهی به هشت صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۵۹ در وضعیت هوای ناسالم در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان با شاخص ۱۶۳ و خرازی با شاخص ۱۷۶ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پروین با شاخص ۱۴۶ و احمدآباد با شاخص ۱۴۹ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی، کاوه، جی، باهنر، فرشادی، فیض، ورزشگاه میثاق، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه، سجزی و شاهین‌شهر فعال نیست.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگه مبارکه است که شاخص کیفی هوای مبارکه با قرار گرفتن روی عدد ۱۴۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 635587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.