ردیف بودجه تراموای رشت پایدار شد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: با تلاش و پیگیری «جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجه در سطح ملی برای تراموای این کلان‌شهر پایدار شد.

مسعود عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأمین هزینه‌های احداث تراموای رشت در حوزه وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست و اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه باید از ردیف بودجه ملی تأمین شود که با تلاش و پیگیری جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی جلسات متعدی در رشت و تهران برگزار شد و در نهایت ردیف بودجه در سطح ملی برای تراموای این کلان‌شهر پایدار شد.

وی افزود: در فاز نخست برای انتخاب مشاور و اجرای طرح تراموای رشت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه برای سال ۱۴۰۲ در سطح ملی در نظر گرفته شده است که در انتظار تصویب این بودجه هستیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: سال آینده با تخصیص بودجه، روند قانونی انتخاب مشاور واجد شرایط و کار مطالعه و تحقیقات میدانی روی پروژه تراموا از جمله آماده‌سازی طرح توجیهی بر اساس جمعیت شهری، برآورد هزینه مورد نیاز و سود و زیان اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از برآورد هزینه مورد نیاز و مشخص شدن مدت زمان عملیات اتمام پروژه تراموا، هر سال می‌توان اعتبار مورد نیاز آن را از ردیف بودجه ملی توسط نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیگیری کرد.

عباس‌نژاد گفت: در گذشته شورای اسلامی شهر رشت و شورای ترافیک استان گیلان در جهت رفع موانع اجرای پروژه تراموای رشت زحمات زیادی کشیدند و در حال حاضر تمام مشکلات قانونی احداث این پروژه رفع شده است.

وی تاکید کرد: هزینه تعمیر و نگهداری تراموا به دلیل کوچک بودن واگن‌ها، یک‌هفتم مترو است، اما پروژه را نمی‌توان سلیقه‌ای و با حدس و گمان اجرا کرد و انجام آن منوط به کار و تحقیقات علمی، عملی و میدانی توسط مشاور است و گزارش فنی او مشخص می‌کند که احداث تراموا در رشت تا چه حد می‌تواند بار ترافیکی شهر را کاهش دهد و هزینه‌کرد اجرای این پروژه، چقدر به صلاح شهر و شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش در شهر برای ایجاد زیرساخت مناسب حمل‌ونقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی است که با جدیت به دنبال تقویت این ناوگان در شهر رشت هستیم.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 635577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.