موانع متعدد پیش روی متقاضیان فرزندخواندگی/ سازوکار پذیرش فرزند در کشور تسهیل می‌شود

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس روند فرزندخواندگی در کشور را کند دانست و گفت: قرار است که دولت در این زمینه لایحه‌ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند زیرا جمعیت زیادی از خانواده‌ها مشتاق به سرپرستی گرفتن فرزند هستند اما با شرایط بسیار سختی روبه‌رو می‌شوند.

امیرحسین بانکی‌پورفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست اخیر با رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: در این نشست بعضی نقدهای مهم به بهزیستی وارد شد که یکی از این موضوعات در رابطه با فرزندخواندگی است.

وی روند فرزندخواندگی در کشور را کند دانست و افزود: با وزیر دادگستری نیز در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده و قرار است که دولت در این زمینه لایحه‌ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند زیرا جمعیت زیادی از خانواده‌ها مشتاق به سرپرستی گرفتن فرزند هستند اما با شرایط بسیار سختی روبه‌رو می‌شوند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس اظهار امیدواری کرد این لایحه در همین دوره مجلس مورد بررسی قرار گیرد و گفت: خانواده‌های زیاد مشتاق به سرپرستی گرفتن فرزند هستند اما روال واگذاری فرزند در کشور ما تعریف‌شده و راحت نیست.

وی ادامه داد: امکان فرزندخواندگی کودکان بی‌سرپرست وجود دارد اما برای فرزندانی که پدر و مادر مشخصی دارند، این روند بسیار سخت است؛ خواستار تعریف یک فرآیند مشخص، کوتاه و شفاف هستیم تا خانواده‌های مشتاقی که در صف چندساله هستند بتوانند کودکی را به فرزندی بپذیرند.

بانکی‌پورفرد با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته از طریق وزیر دادگستری و بخش‌های دیگر برای حل مشکلات روال فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: در گذشته نشست‌هایی در این زمینه برگزار شد و در این هفته نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت که امیدواریم سبب آماده‌شدن لایحه فرزندخواندگی و رسیدگی به آن در مجلس شود تا سازوکار فرزندخواندگی در کشور تسهیل شود.

کد خبر 635490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.