زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در ارومیه فراهم شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: زمانی می‌توانیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشویق کنیم که زیرساخت و بستر آن را فراهم کرده باشیم.

مرتضی بهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وجود گره‌های ترافیکی در بعضی معابر شهر ارومیه اظهار کرد: آخرین مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر ارومیه مربوط به ۱۰ سال پیش است و نیاز به بازنگری دارد.

وی تصریح کرد: ۵۳ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و ۲۰ دستگاه نیز بازسازی شده است که با ورود این اتوبوس‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارومیه بهبود خواهد یافت.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ۶۰۰ تاکسی شهری کارساز است و مطالعات خطوط ویژه اتوبوس (BRT) برای مسیرهای پرتردد نیز در حال انجام است، ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر ساخت‌وسازهایی با سطح اشغال صددرصد و بدون پارکینگ در خیابان حسنی، باعث ازدحام و کمبود فضای پارک خودرو در این خیابان شده است که شورای اسلامی شهر درصدد تصویب پارکینگ طبقاتی در این خیابان است.

وی گفت: نبود زیرساخت مناسب حمل‌ونقل عمومی، تجمیع مدارس غیرانتفاعی و وجود مطب پزشکان در بعضی خیابان‌ها از مسائل مهم در ایجاد راه‌بندان معابر شهر ارومیه است، زمانی می‌توانیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشویق کنیم که زیرساخت و بستر آن را فراهم کرده باشیم.

بهرام با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری ارومیه گفت: بودجه شهرداری‌های کشور از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پس از ارسال از سوی شهرداری، توسط اساتید و متخصصان در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه بررسی و سپس برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال خواهد شد.

کد خبر 635414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.