ضرورت ارتقای فرهنگ سایبری میان کودکان

رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای فرهنگ سایبری و مهارت استفاده موثر از فضای مجازی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی عسگری امروز سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش کودکان سایبری از ۲۴ دی‌ جاری با اهدافی همچون ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در زمینه شیوه درست استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی و افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان و هدف افزایش آگاهی عمومی درباره مخاطرات فضای مجازی برای کودکان آغاز شد.

وی افزود: هم‌زمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور، در استان چهارمحال و بختیاری نیز این پویش از بیست‌وچهارم دی آغاز خواهد شد و تا بیست‌ونهم دی سال جاری ادامه خواهد داشت.

عسگری عنوان کرد: امروزه ما شاهد فناوری هستیم که سال‌ها پیش دردسترس نبود و محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده است و فرزندانمان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، می‌تواند خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی افزود: ارتقای فرهنگ سایبری و مهارت استفاده موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به‌ثمر خواهند نشست.

عسگری گفت: افراد می‌توانند برای بهره‌برداری از محتواهای تولیدشده در تمامی حوزه‌های سایبری به‌ویژه مطالب تولیدشده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه کنند و با همراهی این پلیس در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

کد خبر 634460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.