کیفیت مرمت و بازسازی کوچه‌های بافت تاریخی یزد افزایش یابد

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: باید در مرمت کوچه‌های تاریخی تفکر لازم توسط کارشناسان متخصص صورت پذیرد و بازسازی متناسب با طرح قدیم بافت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی اعتباری امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی_ در نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: بافت تاریخی یزد یادگار و امانتی از گذشتگان است و باید از این امانت به طور مناسب نگهداری شود تا نسل آینده نیز از این بافت ارزشمند بهره‌مند شوند، چرا که این بافت تاریخی، تنها بافت متراکم و زنده کشور است.

وی با بیان اینکه سکونت مناسب مردم در بافت تاریخی باید حفظ شود تا بافت، زنده باقی بماند، گفت: زمانی که کوچه‌های قدیمی بر اساس وقایع طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب می‌شود، لازم است شهرداری مرمت آنها را بر اساس چارچوب و طرح قدیم انجام دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به بعضی بازسازی‌ها و کف‌سازی‌های نامناسب بافت تاریخی گفت: عرض کم و دیوارهای بلند از ویژگی کوچه‌های بافت تاریخی است اما به دلیل کف‌سازی‌های متعدد انجام شده، تغییرات چشمگیری در مدل اولیه کوچه‌ها ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: باید شواهد تاریخی کوچه‌ها حفظ شود و اگر هنوز مقداری از کف‌سازی کوچه‌های بافت با قلوه‌سنگ‌های قدیم وجود دارد، می‌توان به جای کف‌سازی مجدد و آسفالت، بخشی که موجود است را به عنوان شواهد تاریخی باقی گذاشت و ادامه آن مطابق با همان مدل بازسازی شود.

اعتباری در خصوص آسیب‌های وارد شده به بافت تاریخی در زمان وقوع سیل گفت: در حادثه سیل گذشته، بعضی از کوچه‌های بافت دچار آسیب شده‌اند، لذا در صدد هستیم با برنامه‌ریزی مناسب، شیب معابر اصلاح شود و چاه‌های جذبی عملکرد مناسبی داشته باشد.

کد خبر 633871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.