السودانی: عراق به نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی نیازی ندارد

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دیدار با صدر اعظم آلمان آغاز روابط راهبردی میان دو کشور خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، تأکید کرد که آلمان همواره حامی عراق در مبارزه با تروریسم و تحقق دموکراسی و توسعه بوده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی مبارزه با فساد و تأمین فرصت‌های شغلی را از اولویت‌های دولت خود عنوان و تأکید کرد: همکاری با آلمان در بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت و پروژه‌های پتروشیمی به افزایش فرصت‌های شغلی در عراق کمک خواهد کرد.

السودانی اعلام کرد که عراق تجربه موفقی با شرکت زیمنس داشته و تمایل دارد که این تجربه را با دیگر شرکت‌های آلمانی نیز تکرار کند و خاطرنشان کرد: آلمان در گسترش همکاری با عراق جدی است و تیم‌های تخصصی روند اجرای تفاهمات را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: دولت عراق در حال تجدید نظر دائم در موانع بهبود فضای کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری در کشور است.

السودانی تأکید کرد: عراق از حمایت نظامی آلمان قدردانی می‌کند و دستگاه‌های امنیتی عراق امروز توانایی شکست دادن تروریسم را دارند.

وی گفت: که عراق به نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی نیازی ندارد و آنچه از این نیروها امروز در عراق حضور دارند، تیم‌های آموزش نیروهای عراقی هستند.

وی تأکید کرد: تیم مستشاری ائتلاف بین‌المللی برای ارزیابی میزان نیاز به آن همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صدر اعظم آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: بر سر یک نقشه راه مشخص با نخست‌وزیر عراق به توافق رسیدیم و افزود که آلمان خواستار کمک به عراق در متنوع کردن منابع اقتصاد خود است.

وی گفت: عراق از تغییرات زیست‌محیطی آسیب شدیدی دیده است و باید وابستگی‌اش را به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش دهد.

شولتس ابراز امیدواری کرد: عراق به یکی از شرکای مهم آلمان در صادرات سوخت تبدیل شود و تأکید کرد که آلمان از تحقق زیرساخت‌های پایدار برای برق در عراق حمایت می‌کند و خواستار تعمیق همکاری با عراق است.

کد خبر 633599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.