بالکن‌ خورشیدی؛ راه نجات از بحران انرژی اروپا

طرح جدید شهرداری ینای آلمان به مستأجران کمک می‌کند تا در تولید انرژی ارزان و سازگار با آب‌وهوا مشارکت کنند؛ این شهر برای نصب بالکن‌های خورشیدی برای خانواده‌های کم‌درآمد، یارانه در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در شهر ینای آلمان طرح کمک‌های اولیه خود را برای بهره‌برداری از انرژی پنل‌های فتوولتائیک (PV) برای شهروندان راه‌اندازی کردند.

این شهر ادعا می‌کند که با وجود کمبود منابع، این کمک می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا قبض‌های انرژی خود را از طریق نصب سریع و آسان «سیستم‌های PV بالکن» کاهش دهند.

«سیستم‌های PV بالکن» به راحتی روی بالکن نصب می‌شوند و از آنجا تعبیه آن‌ها نیازی به مداخلات ساختمانی ندارد، یک راه عالی برای افرادی است که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

این سیستم قادر به تولید حداکثر ۶۰۰ وات است، اما همچنان به کاهش قبض برق کمک می‌کند. علاوه بر این، به خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا از مزایای انرژی ارزان و پایدار بهره ببرند.

بالکن‌ خورشیدی؛ راه نجات از بحران انرژی اروپا

مقامات محلی بودجه ۱۰۰ هزار یورویی را برای این برنامه اختصاص داده‌اند و قصد دارند ۲۵ درصد از هزینه نهایی یک سیستم PV بالکن را برای هر خانوار تا حداکثر ۲۰۰ یورو تأمین کنند و یک مکانیسم بودجه برای گروه‌های آسیب‌پذیر ایجاد کنند.

طبق یک بیانیه رسمی، افرادی که در حال حاضر مزایای اجتماعی دریافت می‌کنند، مجاز هستند برای کمک درخواست کنند و شهرداری نیز ۷۵ درصد یا حداکثر ۶۰۰ یورو را پوشش می‌دهد. اگرچه این طرح یارانه در مقایسه با طرح‌های مشابه در سایر شهرداری‌ها چندان سخاوتمندانه نیست اما به شهر اجازه می‌دهد تا کمک فوری به خانوارها ارائه دهد.

ازآنجاکه سیستم‌ها نیازی به انجام فرآیند نصب پیچیده ندارند، بلافاصله پس از دریافت بودجه می‌توان آن‌ها را خانه‌ها وارد کرد.

توماس نیتچه، شهردار ینا در این رابطه توضیح داد که افزایش قیمت برق برای بسیاری از ساکنان یک چالش است. انرژی خورشیدی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و درحالی‌که صاحبان خانه می‌توانند سیستم‌های PV را در ملک خود نصب کنند، این مزیت برای افرادی که مستأجر هستند، بسیار دشوار است. این‌جاست که نیروگاه بالکنی می‌تواند به مستأجران کمک کند تا از فرصت ارزان تولید انرژی سازگار با آب و هوا بهره ببرند.

بالکن‌ خورشیدی؛ راه نجات از بحران انرژی اروپا

کد خبر 633246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.