آسیب‌های ناشی از فضای مجازی مورد توجه باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی مورد توجه باشد، گفت: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم دی_ در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مطالبات فرهنگی مردم این استان جهت اعلام به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان احصا می‌شود.

وی افزود: بررسی طرح الحاق یک ماده به فصل چهارم قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۱۳۶۱ صورت گرفت، اعضای جلسه تصمیم گرفتند طرح مذکور جهت بررسی و اعلام نظر و تهیه طرح توجیهی به کارشناسان مربوطه و مشاوران شورای اسلامی استان تحویل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان، ادامه داد: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است که متعلق به یک جامعه بزرگ بوده است و مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق، اعتیاد، خودکشی، قهرمان پرستی کورکورانه و تجمل گرایی از جمله مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم است که لازم است دستگاه‌های مسئول جهت برون رفت از این معضلات برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند، لذا در این راستا هر دستگاهی از مجموعه شوراها کمک خواست، این اطمینان را خواهیم داد که حامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری خواهیم کرد.

چهلگردی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار مشکلات اجتماعی بسیاری در جامعه ایجاد کرده است و سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار باید تبیین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون صدور مجوزهای واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط در شهرک تخصصی بادام شهر سامان و ایجاد زنجیره کامل فرآوری، بسته‌بندی، صادرات بادام و صنایع جانبی در این شهرک باید انجام شود.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی در جاده ورودی شهرستان سامان، بسته شدن جاده شهرک صنعتی شماره دو این شهر به دلیل نبود دوربرگردان استاندارد است و باید پل روگذر در آن منطقه احداث شود، لذا می‌طلبد مراحل مطالعات و احداث دوربرگردان‌ها به سمت شهرک صنعتی شماره عملیاتی شود.

کد خبر 632972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.