ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستورکار قرار دارد

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: نصب کتیبه و تمثال مبارک شهدای اصناف هشت سال دفاع مقدس شهرستان لنجان در اتاق اصناف در دستورکار قرار دارد تا بتوانیم این بزرگواران را به نسل جدید معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی شامگاه سه‌شنبه بیستم دی در نشست صمیمی با جمعی از معتمدان بازار شهرستان لنجان دفاع مقدس را یکی از درخشان‌ترین دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: شهرستان لنجان به‌واسطه چهره‌های شاخص و فرهیخته و سرداران شهید و شهدای والامقام خود سابقه درخشانی در حوزه تمدن‌سازی دارد، به گونه‌ای که نام شهدای این شهرستان بر تارک تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می‌درخشد.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان همچون چهار دهه اخیر همواره در مبارزه با استکبار و دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشرو هستند، افزود: نشر فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین معرفی سبک زندگی شهدا می‌تواند نسلی شجاع و ایثارگر تربیت کند تا مانند شهدا در میدان جهاد اقتصادی و تبیین نقش‌آفرینی کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: اصناف در دوران جنگ تحمیلی نقش بی‌بدیلی داشتند و اصناف شهرستان لنجان نیز توانستند نقش خود را در این دوران شکوهمند به‌خوبی ایفا کنند و همچون دیگر شهرهای ایران شهدای بسیاری را تقدیم میهن اسلامی کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از شهدا الگو و اسوه‌های منحصربه‌فردی هستند، گفت: طی ماه‌های اخیر، هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان با برگزاری جلسات متعدد در مسیر جمع‌آوری اطلاعات شهدا، جانبازان و ایثارگران اصناف این شهرستان گام برداشت تا دایرةالمعارفی از مجموعه مستندات شهدای اصناف اعم از تصاویر، وصیت‌نامه‌ها، یادداشت‌ها و خاطره‌نگاری‌های آن‌ها استخراج شود و قابل بهره‌برداری قرار گیرد.

کرمی اضافه کرد: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، ۳۲۳ خانواده شهید و ایثارگر اصناف شناسایی شده‌اند و امیدواریم در ادامه مسیر با همراهی معتمدان و علاقه‌مندان فعالیت در حوزه ایثار و شهادت بتوانیم بانک اطلاعاتی کاملی را در اختیار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فداکاری و ایثار، پرهیز از تفاخر و تظاهر و انجام کار برای کسب رضای الهی از مهم‌ترین مفاهیمی هستند که باید برای نسل جدید بازار تبیین شود و این مهم از مسیر معرفی شهدا و ایثارگران میسر خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: نصب کتیبه و تمثال مبارک شهدای اصناف هشت سال دفاع مقدس شهرستان لنجان در اتاق اصناف در دستورکار قرار دارد تا بتوانیم این بزرگواران را به نسل جدید معرفی کنیم.

کد خبر 632865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.