گلایه شهروندان اصفهان از ترافیک محدوده پایانه‌ها+ پاسخ پلیس

برخی از شهروندان نسبت به ترافیک مقابل پایانه‌های مسافربری اصفهان در زمان ابتدایی صبح گلایه‌مند هستند و درخواست دارند که چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه ترافیک جزو جدایی‌ناپذیر کلان‌شهرهای کشور است که به دلیل افزایش خودروها، فرهنگ‌سازی نامناسب و استفاده نکردن شهروندان از وسایل نقلیه عمومی اتفاق افتاده است. در حال حاضر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد که به دلیل مرکزیت، شهروندان از شهرهای اطراف همچون شاهین‌شهر، بهارستان و فولادشهر به آن سفر می‌کنند.

در راستای کاهش ترافیک معابر، پایانه‌های مسافربری در ورودی شهر قرار دارد اما تراکم ترافیک مقابل پایانه کاوه در شمال و پایانه صفه در جنوب اصفهان در زمان‌های معدودی به دلیل پیاده‌کردن و سوار کردن مسافران افزایش می‌یابد.

در این بین برخی شهروندان نسبت به ترافیک مقابل پایانه‌های مسافربری اصفهان به‌ویژه در زمان ابتدایی صبح در محدوده پایانه‌های صفه و کاوه گلایه‌مند هستند و درخواست دارند که چاره‌ای برای رفع مشکلات ترافیکی اندیشیده شود.

وجود ۶۰ انبار در محدوده اطراف پایانه کاوه

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مولوی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان، درباره معضلات و مشکلات ترمینال‌های اصفهان به ویژه ترمینال کاوه و صفه که شهروندان از آن گلایه داشتند، اظهار کرد: پلیس راهور در راستای شرح وظایف ذاتی خود نسبت به برخورد با تخلفات به صورت شبانه‌روزی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: برخورد با تخلفات اتوبوس‌های بیابانی که به ویژه در خیابان کاوه مقابل منازل مسکونی و محدوده ترمینال کاوه بعد از سه‌راه ملک شهر در دست اقدام است، همچنین سوار و پیاده کردن مسافران برای شهروندان آن محدوده ایجاد مزاحمت کرده است، از این رو اقدامات لازم در راستای اعمال قانون توسط پلیس راهور انجام شده و یک سری اقدمات بازدارنده از جمله دریافت دفترچه، توقیف اتوبوس‌ها صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به وجود ۶۰ انبار در محدوده اطراف پایانه مسافربری کاوه، تصریح کرد: لازم است مدیران شهری انبارهایی که در آن موقعیت قرار دارد را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند، همچنین این انبارها باید به خارج از محدوده شهر یا به داخل پایانه مسافربری کاوه منتقل شود، تا زمانی که این انبارها در آن حوالی باشد، بستر و زمینه برای بروز تخلفات وجود دارد و هرچقدر پلیس اعمال قانون کند، این تخلفات و ترافیک در آن محدوده ایجاد می‌شود و باید فکری اساسی در این خصوص صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی و سازمان پایانه‌ها باید برای جلوگیری از تخلفات رانندگی در آن مکان اقدامات خود را انجام دهند و پلیس راهور نیز همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشد.

سرهنگ مولوی اضافه کرد: لازم است بارهایی که اکنون توسط خودروهای سنگین وارد شهر اصفهان می‌شود، در یک پایانه باری خارج از شهر تخلیه و سپس توسط خودروهای سبک‌تر به داخل شهر منتقل شود.

وی با بیان اینکه در راستای سوار و پیاده کردن بار به ویژه خارج از پایانه کاوه نیز باید اقدامی اساسی صورت گیرد، افزود: با توجه به گسترش کلانشهر اصفهان به سمت شمال و جنوب، می‌طلبد که در این خصوص چاره‌اندیشی شده و نسبت به انتقال پایانه مسافربری کاوه به خارج از شهر و همچنین احداث پایانه‌های ویژه باری اقدام شود.

کد خبر 632751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.