کاهش یک درصدی حوادث در برنامه چهارم پایتخت

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از الزام شهرداری تهران به کاهش یک درصدی حوادث در برنامه چهارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه بیستم دی_ در سی‌وهشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن طرح «شهر ایمن» در منطقه هفت شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به بررسی برنامه چهارم شهرداری تهران و الزاماتی که در این برنامه برای ایمنی شهر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این برنامه اتفاقات خوبی در حوزه ایمنی ساختمان‌ها رخ داده است که از آن جمله الزام رعایت ضوابط ساخت‌وساز در حرایم کانال‌ها، قنوات، انهار و گسل‌ها را می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی در حرایم کانال‌ها، قنوات، انهار و گسل‌ها در مصوبات قبل از این وجود داشت اما به صورت دقیق اجرا نمی‌شد، لذا در برنامه جدید، شهرداری تهران ملزم به رعایت ضوابط در زمان صدور پروانه شده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاهش سالانه یک درصد از حوادث و حریق از طریق اقدامات پیشگیرانه فرهنگی، آموزشی و نظارتی در شهر تهران از دیگر الزاماتی است که با تلاش کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در برنامه گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران روزانه به‌طور میانگین ۴۰۰ حادثه حریق اتفاق می‌افتد که با اقدامات پیشگیرانه باید سالانه یک درصد از آن کاهش یابد و کاهش سالانه یک درصد حادثه، در افزایش ایمنی و تاب‌آوری شهر تأثیرگذار خواهد بود.

بابایی در خصوص اینکه برنامه چهارم به عنوان سند بالادستی لازم‌الاجرا است، افزود: این برنامه در بودجه‌ریزی به عنوان سند بالادستی مورد توجه است و بر اساس موارد گنجانده شده در برنامه برای ایمن‌سازی ساختمان‌های شهرداری، ردیف بودجه‌ای در بودجه سالانه شهرداری تهران در نظر گرفته می‌شود که ضرورت دارد شهرداری‌های مناطق با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به جذب این منابع اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ۴۹ ساختمان شهرداری در منطقه هفت ناایمن هستند که ایمن‌سازی آنها و دریافت تأیید سازمان آتش‌نشانی باید در دستور کار شهرداری باشد، همچنین این ساختمان‌ها باید به سیستم مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی، وصل شوند.

وی با اشاره به نصب شیرهای هیدرانت در سطح محلات و نواحی مناطق گفت: بعضی مناطق هنوز با کمبود این شیرها مواجه هستند و این منطقه نیز به ۴۱ شیر هیدرانت دیگر نیاز دارد.

کد خبر 632747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.