نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت از توضیحات زلفی‌گل در پاسخ به سوالات نماینده مردم تبریز در مجلس قانع شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال محمدحسین فرهنگی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درخصوص علت توجه نکردن به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی-مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی‌توجهی به تصویب رشته‌های مورد نیاز و رسمیت ندادن به آنها همچنین برنامه‌های وزارتخانه مذکور برای اصلاح فرآیند تجدیدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی با ۱۵۶ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع شدند.

رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال مذکور از وزیر علوم گفت: علت بی‌توجه به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی-مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی‌توجهی به تصویب رشته‌های مورد نیاز و رسمیت ندادن به آنها چیست؟

وی در تشریح بخش دوم سوال نیز افزود: برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی که باعث افت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همسو نبودن آنها با سیاست‌های دولت شده است، چیست؟ نتیجه بررسی: در اجرای ماده ۲۰۷ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال‌های فوق در جلسه رسمی مورخ ۲۶/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ کمیسیون با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان کمیسیون، نماینده محترم سوال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به قانع نشدن نماینده سوال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون قلمروی سوال‌ها را ملی تشخیص داده است و مستند به بند ۳ ماده ۲۰۷ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

در گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمده است: شرایط غیرقابل قبولی در بخش قابل توجهی از زیرمجموعه‌های آن وزارت محترم در جریان است که باعث افت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همسو نبودن آنها با سیاست‌های دولت محترم می‌شود. برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟

از ارکان مهم آموزش عالی کشور زیر مجموعه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. در دولت آیت‌الله رئیسی انتظار می‌رفت گام‌های بلندی در راستای ایجاد تفکر انقلابی و اسلامی همسو با دولت ارزشمند ایشان شکل گیرد. در ماه‌های گذشته، در بخش قابل توجهی از مدیریت‌های جدیدی که در این مجموعه مهم و ارزشمند شکل گرفته است نه تنها شاهد این روند نیستیم، بلکه هم از نظر علمی و هم به جهت همسویی با دولت تناقض‌های مهمی را شاهد هستیم. از وزارتخانه گرفته تا برخی از دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور این منافات قابل توجه است. با این فرایند نه تنها شاهد تحولات مثبت نخواهیم بود، بلکه دوره تلخی را در ایجاد مشکلات جدید، افت کیفیت و تقویت سکولاریسم در مراکز علمی کشور خواهد شد.

کد خبر 632672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.