گلایه گلپایگانی‌ها از نحوه هرس درختان+ پاسخ مسئولان

شهروندان گلپایگانی نسبت به هرس و قطع غیراصولی درختان تنومند سطح شهر گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با آغاز فصل زمستان در شهر گلپایگان، شهروندان شاهد قلع و قمع درختان تحت عنوان عملیات هرس هستند.

آنان می‌گویند تمام درختان منطقه پارک‌شهر و اول خیابان علی ابن ابی‌طالب را مثلاً سرشاخ کردند در حالی که چیزی از درختان زیبای شهر به جز تنه باقیمانده نمانده است.

آنان تاکید دارند در بلوار سلمان فارسی چندین درخت کاج وجود دارد و جای سوال است که چرا شاخه‌های این درختان قطع شده است.

این شهروندان تصریح می‌کنند شاخ و برگ درختان در شهرهای اطراف به هم رسیده است، اما گلپایگان هر سال با این اقدام از رشد درختان جلوگیری می‌کند. شهرداری باید نظارت بیشتری بر هرس درختان داشته باشد، این کار غیرکارشناسی است، زیرا درختان بیش از اندازه هرس شده است.

آنان خاطرنشان می‌کنند هرس با قطع درخت از تنه تفاوت دارد؛ اسم این کار هرس شاخ و برگ اضافی نیست، امروزه انواع و اقسام آفت‌کش‌ها برای مقابله با بیماری درختان موجود است که شهرداری می‌تواند تهیه و استفاده کند.

شهروندان تاکید دارند شهرداری گلپایگان چند سالی است که این روش هرس را در پیش گرفته و سال‌ها طول می‌کشد تا این درختان مجدد شاخ و برگ در بیاورند و دوباره شهر زیبا شود در حالی که با کمی زحمت شهر ما می‌تواند به زیبایی شهرهای اطراف تبدیل شود.

عده‌ای از شهروندان گلپایگانی در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به قطع و هرس بی‌رویه درختان سطح شهر انتقاد کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

ناچار به انجام هرس هستیم / روش پلارد برای سالم ماندن درختان ضروری است

محسن اسفندی، مسئول فضای سبز شهری شهرداری گلپایگان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: در سطح شهر به ویژه در رفیوژ میانی بلوار سلمان فارسی دو نوع درخت به نام نارون و کاج تهران وجود دارد که اکنون بحث سرهرس نارون‌ها در شهر گلپایگان به ویژه هرس درختان بلوار سلمان فارسی مطرح است.

وی افزود: افرادی که هرس اولیه را روی درختان نارون انجام دادند به این موضوع دقت نکرده‌اند که ارتفاع تاج درخت در فضای سبز باید به چهار متر برسد، زمانی که ارتفاع تاج کمتر از چهار متر باشد، شاخه‌ها رشد می‌کند و هم فشار می‌آورد.

مسئول فضای سبز شهری شهرداری گلپایگان با اشاره به تغییر اقلیم شهر، خاطرنشان کرد: با افزایش میانگین دما امکان آفت‌کشی با سموم وجود ندارد، چند سالی است تلاش کرده‌ایم این مشکل را حل کنیم که جواب نداد و با آفت‌زدگی و خشک شدن بیشتر مواجه شدیم و در حال حاضر عملیات هرس را آغاز کردیم.

اسفندی ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم صبور باشند، به دنبال آن هستیم تا شهری زیبا و درختانی سرسبز و عاری از آفت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هرس پلارد به دلایلی همچون کاهش تراکم و تنک کردن درختان برای ورود نور به داخل شاخه‌ها، جلوگیری از بروز بیماری‌ها و آفات، سبک کردن تاج درختان، پیشگیری از سقوط دستک‌ها یا سقوط تاج درختان، کنترل اندازه درخت، پیشگیری از برخورد شاخه‌ها با خطوط انتقال برق و پیشگیری از هرگونه حوادث، تقویت رشد درختان، جلوگیری از رشد نامطلوب درخت و افزایش میزان باروری درختان و درختچه‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 632634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.