گلایه شهروندان خرم‌آباد از انسداد خیابان سرچشمه+ پاسخ مسئولان

شهروندان و کاسبان خرم‌آبادی نسبت به تداوم انسداد خیابان سرچشمه و کسادی کسب‌وکار گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان سرچشمه یکی از محورهای مهم تجاری شهر خرم‌آباد است. این خیابان چندی پیش به دلیل ناآرامی‌ها بسته شد و انسداد این خیابان همچنان ادامه دارد. کسبه، کاسبان و ساکنان منطقه سرچشمه، خیابان‌های مطهری و پل دارایی‌زاده از بستن خیابان سرچشمه به سمت مطهری و خیابان معین توسط راهنمایی و رانندگی گلایه‌مند هستند و می‌گویند با این اقدام کار و کاسبی تمام صنوف تعطیل شده است.

جمعی از ساکنان و کسبه این منطقه طی یک استشهادیه محلی خطاب به استاندار لرستان نوشته‌اند:

«استاندار محترم جناب دکتر زیویار با سلام و عرض ادب به استحضار می‌رساند اینجانب امضا کنندگان ذیل، کسبه، دکاکین و ساکنان منطقه سرچشمه و خیابان‌های مطهری و پل دارایی‌زاده نظر به اینکه راهنمایی و رانندگی اقدام به بستن خیابان سرچشمه به سمت مطهری و خیابان معین در یک ساعت خاص که در حقیقت اوج کار و کاسبی و ارائه خدمات به شهروندان است، کرده و با این اقدام کار و کاسبی تمام صنوف مختلف که قشر جوان و اجاره‌نشین هستند، عملاً تعطیل شده است.

با این وضعیت پیش آمده توان پرداخت اجاره‌های سرسام‌آور واحدهای تجاری و تأمین زندگی روزمره برای آنها وجود ندارد که این امر موجب کسادی بازار و بیکاری و در نهایت نارضایتی اصحاب، مستأجران، اقشار و صنوف مختلف شده است، از طرفی مردم بی‌بضاعت و ناتوان جسمی را نیز گرفتار مسافت‌های طولانی و مجبور به پرداخت کرایه‌های مضاعف کرده است؛ لذا خواهشمندیم دستورات لازم را صادر کنید تا با توجه به مراتب فوق، اقدام راهنمایی و رانندگی از وضع موجود به حالت سابق اعاده شود.

اعمال محدودیت‌ها در این محدوده به دلیل ناآرامی‌های اخیر نبوده است

سرهنگ کریم فاخری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان در این خصوص به خبرنگار ایمنا، گفت: تنها دو ساعت در روز در محدوده خیابان سرچشمه محدودیت اعمال می‌کنیم. محدودیت در این خیابان با این هدف انجام می‌شود که بار ترافیکی خیابان مطهری، خیابان شهدای شرقی، چهارراه بانک، هسته مرکزی شهر تا میدان امام (ره) و پل صفوی را درگیر نکند و موجب افزایش تراکم ترافیک نشود.

وی با بیان اینکه شهر خرم‌آباد تنها دو خیابان موازی دارد که در هر دو طرف آن کوه قرار گرفته است و در میان آن رودخانه وجود دارد، افزود: اگر یک سری اقدامات از جمله همین محدودیت‌ها را انجام ندهیم، شهر به دلیل تراکم ترافیک قفل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان خاطرنشان کرد: روزانه سه برابر ظرفیت هسته مرکزی خودرو به این محدوده وارد می‌شود. این خودروها از شهرهای الیگودرز، ازنا، نورآباد و کوهدشت، پلدختر و شهرهای استان‌های مجاور مانند دره‌شهر، اندیمشک و دزفول وارد خرم‌آباد می‌شوند.

سرهنگ فاخری تاکید کرد: خدمات‌دهی مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و مراکز تخصصی پزشکی در هسته مرکزی شهر خرم‌آباد یعنی خیابان شهدای شرقی از شنبه تا چهارشنبه انجام می‌شود، به نحوی که تقاضای سفر از کل استان به سمت خیابان شهدای شرقی وجود دارد و پل شهدا، خیابان مطهری، میدان شهدا، چهارراه بانک، میدان استانداری، میدان کمالوند و میدان آزادی را درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش تراکم ترافیک هسته مرکزی شهر به خصوص در محدوده میدان آزادی و خیابان شریعتی، ناچار هستیم محدودیت‌هایی را از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ که اوج ترافیک و سفر است، اعمال کنیم، اما در ساعات دیگر محدودیتی وجود ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان با بیان اینکه این محدودیت به دلیل ناآرامی‌های اخیر نبوده و این طرح از تابستان با هدف مدیریت ترافیک اجرایی شده است، تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم یک سری محدودیت‌ها را بپذیرند و قبول کنند اگر این محدودیت‌ها نباشد ترافیک ساعت‌ها شهروندان را آزار می‌دهد، به نحوی که اگر پایان ترافیک در فصل زمستان ساعت ۲۰:۰۰ است، در صورت اعمال نشدن محدودیت‌ها یک ساعت بر ترافیک محدوده افزوده می‌شود.

کد خبر 632321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.