آبیاری تانکری در سطح منطقه به صفر رسیده است

مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: آبیاری در سطح منطقه در گذشته بیشتر به صورت تانکری انجام می‌شد و هدررفت آب در این شرایط زیاد بود، اما در حال حاضر این نوع آبیاری به صفر رسیده است.

مهرداد روحانی‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خیابان‌های شاخص محدوده منطقه سه شهر قم، اظهار کرد: خیابان امام خمینی (ره)، بلوار نواب، بلوار شهید بهشتی، سی متری کیوان‌فر و جاده قدیم قم-تهران از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌ها این منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه سه بزرگ‌ترین سطح فضای سبز در مناطق شهری را دارد، افزود: این منطقه ۲۳۰۰ هکتار محدوده خدماتی دارد و سرانه فضای سبز آن حدود چهار میلیون مترمربع است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه این سرانه فضای سبز بالاتر از استانداردهای روز دنیا است، خاطرنشان کرد: از نظر هزینه‌های نگهداری روزانه، دومین منطقه در شهر هستیم و منطقه سه پس از منطقه چهار بالاترین هزینه‌کرد را دارد.

روحانی‌وزیری اضافه کرد: این محدوده ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده دارد، درخواست‌های متعددی در این بافت داریم و برای تملک نیازمند زمین هستیم. طرح استفاده نکردن از آب‌های شرب از سال ۱۳۹۶ آغاز و در این راستا حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در گذشته بیشتر آبیاری‌ها به صورت تانکری انجام می‌شد که هدررفت آب در این شرایط زیاد بود، اما در حال حاضر این نوع آبیاری به صفر رسیده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۶۲ بوستان در محدوده منطقه سه شهرداری قرار دارد، گفت: در هیچکدام از این بوستان‌ها از آب شرب استفاده نشده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم ظرف مدت پنج سال آینده بخش قابل توجهی از آبیاری‌ها را با استفاده از آب تصفیه شده پساب انجام دهیم.

وی افزود: در شرایط خوبی قرار نداریم و به‌طور حتم باید صرفه‌جویی داشته باشیم.

کد خبر 632119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.