برگزاری اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی در وزارت خارجه

بر اساس اعلام روابط‌عمومی وزارت امور خارجه، این وزارتخانه با هدف رسیدگی به مسائل و معضلات زیست‌محیطی فرامرزی کشور، اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام روابط‌عمومی وزارت امور خارجه، این وزارتخانه با هدف رسیدگی به مسائل و معضلات زیست‌محیطی فرامرزی کشور، اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی را برگزار می‌کند.

در همین رابطه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه پس از برقراری هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های متولی حوزه مسائل زیست‌محیطی و مراکز مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور، کنفرانس مزبور را در چهار حوزه تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های گردوغبار، رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک و آلودگی‌های دریایی در تاریخ بیستم دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد کرد.

مهمترین هدف از برگزاری این رویداد توسعه دیپلماسی زیست‌محیطی با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی، بررسی چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی و شناسایی راهکارهای مقابله با آنها است.

روابط‌عمومی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرده است ابتکار مزبور، زمینه هم‌افزایی و مشارکت حداکثری تمام دستگاه‌های دولتی و مراکز دانشگاهی کشور را در راستای هدف یاد شده فراهم آورد.

در برگزاری این کنفرانس دستگاه‌هایی چون سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان هواشناسی مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 631955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.