مخبر: نرخ ارز کالاهای اساسی را تا دو سال ثابت نگه می‌داریم

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، از ثابت ماندن ارز کالاهای اساسی طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر در حاشیه دومین نشست مشترک هیئت دولت با استانداران کشور، با تسلیت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تاکید شده که همه مصوبات سفرهای استانی اجرا شود. یکی از مشکلاتی که داریم بحث مدیریت مرزهاست.

وی با اشاره به برنامه دولت برای تحقق رشد اقتصادی افزود: سهم هر استان برای تحقق هدف‌گذاری رشد اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه تعیین شده که این‌گونه برنامه‌ها در جلسات مشترک دولت و استانداران به‌صورت دقیق مرور و بررسی می‌شود و اگر نیازمند مانع‌زدایی یا مصوبه‌ای از سوی دولت باشد، در همین جلسه ترتیب اثر داده می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور حساسیت ویژه‌ای درباره تغذیه، سلامت و مسکن مردم دارد، تصریح کرد: مردم در بخش معیشت مشکلاتی دارند و تصمیم خوبی برای جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی اتخاذ شده است که برای مدت دو سال بتوانیم نرخ ارز این کالاها را ثابت نگه داریم که با تنش جدی در قیمت این اقلام مواجه نشویم.

وی با اشاره به تردید برخی افراد نسبت‌به امکان تولید چهار میلیون مسکن یادآور شد: قرار نیست مسکن فقط از طریق منابع دولتی احداث شود. مسکن توسط مردم ساخته می‌شود و دولت شرایط را برای تحقق برنامه‌های تولید مسکن تسهیل می‌کند و زمین موردنیاز را در اختیار قرار می‌دهد که خوشبختانه کارهای وسیعی در این زمینه انجام شده و در هزار و صد شهر که جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر دارند و هم زمین و هم متقاضی وجود دارد، زمین را در اختیار مردم این شهرها قرار می‌دهیم.

مخبر ادامه داد: در بحث مسکن، دو میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زمین شناسایی کردیم و ساخت در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی دولت برای کمک به بخش سلامت جامعه و جبران هزینه‌های درمان به‌ویژه در بیماری‌های خاص خبر داد و گفت: دولت برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است تا با اجرای طرح پزشک خانواده بتوانیم موضوع درمان مردم را ساماندهی کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید در سال یک میلیون اشتغال ایجاد کنیم. تا الان بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

او خاطرنشان کرد: میدان دادن به بخش خصوصی جزو راهبردهای جدی دولت سیزدهم است.

کد خبر 630688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.