پیاده‌سازی ساختار علمی و اجرایی روابط عمومی نوین در شهرداری

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از پیاده‌سازی ساختار علمی و اجرایی روابط عمومی نوین در شهرداری خبر داد و گفت: در این ساختار با تقویت مباحث برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت در ستاد، از توان بخش خصوصی جهت انجام پروژه‌ها استفاده می‌شود.

مهدی کلانترزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شهرداری‌، و نقشی که می‌توان در ابعاد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی بر آن متصور شود، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی شهرداری قم از طریق اطلاع‌رسانی هوشمند و هدف‌گذاری شده به جامعه مخاطبان و شهروندان به دست می‌آید که این امر از اصلی‌ترین راهبردها در دوره فعلی مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بوده است.

وی از به اجرا در آمدن رویکردی جدید در این اداره کل به منظور برون‌سپاری امور اجرایی و به دنبال آن تمرکز بر سیاست‌گذاری و نظارت در مجموعه ستادی و با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات و تولیدات بخش‌های گوناگون ارتباطات، رسانه، تبلیغات، بین‌الملل و فضای مجازی خبر داد و افزود: در این رویکرد استفاده از توان متخصصان و صاحب‌نظران امور مختلف مرتبط با شهر و رسانه به‌کار گرفته خواهد شد و ابعاد گسترده‌تری از وجوه مرتبط با مدیریت شهری برای مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به ایجاد و تغییر ساختار جدید اداری و اجرایی بر اساس یافته‌های علم ارتباطات و بهره‌گیری از نظرات نخبگان و فعالان حوزه‌های مرتبط؛ گفت: تغییر ساختار اداری منطبق بر مأموریت‌های محوله و وظایف ذاتی ازجمله مباحثی است که با حمایت شهردار قم و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌دنبال آن هستیم.

کلانترزاده ضمن دعوت از گروه‌ها، افراد و مؤسسات فعال در تولید فکر، محتوا و تحلیل برای همکاری با شهرداری، ادامه داد: ساز و کار قانونی برای همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف ایجاد و تمهیداتی به‌منظور تسریع در فرآیندها نیز صورت گرفته است.

وی ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در مدیران شهری، تولید محتوای فضای مجازی و تبلیغات محیطی، رصد و تحلیل محتوای رسانه‌ای و داده‌های آماری، تهیه و تدوین گزارش عملکرد، توانمندسازی نیروی انسانی، ایده‌پردازی و راهبری کمیته‌های تخصصی و موضوع محور را از جمله مباحثی عنوان کرد و افزود: طی قراردادهایی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از نحوه همکاری با این اداره کل، ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تأکید بر نقش سازنده تعامل بین شهروندان و مجموعه شهرداری گفت: به طور قطع ذی‌نفعان اصلی خدمات گسترده شهرداری‌ها شهروندان و سپس زائران این شهر مقدس هستند و با مشارکت و تعامل بیشتر می‌توان در ساخت و توسعه شهر قدم‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری برداشت.

کد خبر 630601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.