در حمل‌ونقل عمومی اردبیل شاهد بی‌نظمی هستیم

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومی در اردبیل شاهد یک سری بی‌انضباطی هستیم و دلیل آن هم این است که نتوانستیم نظام‌مند عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد عباس زاده امروز_ جمعه نهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوز فروش هشت دستگاه اتوبوس فرسوده و خرید خودروی مسافربری ون اظهار کرد: محوریت و اساس ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس‌های شهری است و فروش اتوبوس‌های فرسوده و جایگزین کردن ون نباید در ذهن شهروندان به معنای حذف اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه خودروهای ون نیز سبک جدیدی از ناوگان حمل و نقل عمومی است و ضرورت دارد در اردبیل باشد، ادامه داد: آنهایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، قشر زحمت‌کش و کم‌درآمد جامعه هستند و نباید این قشر از جامعه متحمل هزینه شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومیی در اردبیل شاهد یک سری بی‌انضباطی هستیم و دلیل آن هم این است که نتوانستیم نظام‌مند عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معلوم نیست چند درصد شهروندان اردبیل از اتوبوس‌های شهری استفاده می‌کنند و یا اینکه آیا در استفاده از حمل‌ونقل عمومی شاهد بهره‌وری مناسب و مطلوب هستیم و یا خیر؟

عباس زاده افزود: امیدوارم شهرداری در این راستا گام‌های مؤثری بردارد.

استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده در شأن شهروندان اردبیل نیست

مینا نهامین، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر اردبیل نیز گفت: عمر تعدادی از اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اردبیل بیش از ۲۰ سال است که استفاده از این دستگاه‌های فرسوده در شأن شهروندان اردبیل نیست.

وی اضافه کرد: همیشه از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر صحبت شده و در خواست ارائه خدمات به این مناطق را داشتیم.

نهامین خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به ساکنان شهرک‌های جدیدالاحداث نباید را از یاد ببریم و فراموش کنیم، اهالی این شهرک‌ها هم شهروندان اردبیل هستند و ضروری است بخشی از اتوبوس‌هایی که قرار است تحویل بگیریم را به این شهرک‌ها اختصاص دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: تلاش به آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین به لحاظ کاهش ترافیک و یا حفظ محیط زیست بخشی از وظایفمان است، شاید در این امر کوتاهی کردیم که امروز شاهد ترافیک‌های سنگین و استفاده نکردن شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر هستیم.

کد خبر 630090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.