«دنیله اورساتو» بهترین داور جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد

دنیله اورساتوی ایتالیایی پس از قضاوت در سه بازی، به‌عنوان بهترین داور جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شد و جایزه «پرمیو اینترنازیوناله جیولیو کامپاناتی» را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دنیله اورساتو که در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدار افتتاحیه میان قطر - اکوادور و همچنین دو بازی آرژانتین برابر مکزیک و آرژانتین مقابل کرواسی را قضاوت کرد، به‌عنوان بهترین داور جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شد. گفتنی است سیمون مارسینیاک، داور بازی فینال بین آرژانتین و فرانسه، در رده دوم قرار گرفت.

بدین ترتیب دنیله اورساتو برنده پنجمین دوره جایزه بین‌المللی «پرمیو اینترنازیوناله جیولیو کامپاناتی» شد؛ جایزه‌ای که به‌طور مجزا، به بهترین داور جام‌جهانی و همچنین بهترین داور جام ملت‌های اروپا اهدا می‌شود.

گفتنی است دنیله اورساتو دومین داور ایتالیایی است که به‌عنوان بهترین داور در یک دوره جام‌جهانی انتخاب می‌شود. او قرار است جایزه خود را در سال جدید میلادی (۲۰۲۳) و در شهر میلان دریافت کند.

پیش‌تر، ریتزولی دیگر داور ایتالیایی توانسته بود به‌عنوان بهترین داور جام‌جهانی ۲۰۱۴ و همچنین یورو ۲۰۱۶ انتخاب شود. نام این جایزه برگرفته از جولیو کامپاناتی است، داور مشهور و ایتالیایی‌ای که به‌مدت هجده‌سال ریاست اتحادیه داوران ایتالیا را بر عهده داشت و پس از مرگ او در سال ۲۰۱۳، این عنوان برای انتخاب بهترین داوران جام‌جهانی و رقابت‌های یورو تدارک دیده شده است.

جایزه بهترین داور جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به نستور پیتانای آرژانتینی رسید و در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نیز این عنوان به کویپرز هلندی رسیده بود.

کد خبر 629790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.