۶۰ درصد جامعه هدف بنیاد شهید «زنان» هستند

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اکثریت جامعه هدف زیر پوشش ما زن هستند، گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف ما زنان هستند.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دویست‌ویکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: از میان سه و نیم میلیون نفر افراد زیر پوشش بنیاد شهید، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زن و بقیه مرد هستند. درواقع نزدیک به ۶۰ درصد جامعه هدف ما زن و شاید کمتر از ۴۰ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: زنان و همسران و مادران نقش محوری و بی‌نظیری دارند و این نقش محوری غیرقابل کتمان است. آماری درباره خانواده‌های تک‌والد کشورهای اروپایی می‌خواندم که طبق آن، سنتی‌ترین کشور نزدیک به ۲۰ درصد خانواده تک‌والد داشت و بعضی کشورها ۶۰ درصد و یک کشور نیز ۸۰ درصد خانواده تک‌والد داشت. این نشان می‌دهد که مسئله خانواده دچار انحطاط شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به زن و خانواده تصریح کرد: شاید کار ویژه انقلاب اسلامی ما موضوع خانواده است. تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده، حفظ خانواده و ارتقای آن برای تربیت نسل سالم جسمی و معنوی برایمان مهم است و این تفاوت ما با بقیه عالم است. مفهوم خانواده در نگاه اسلامی خاص است. چراکه تفاوت‌ها را به رسمیت می‌شناسد و ارزش‌ها، وظایف و احکام را در خانواده تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی حوزه زن و خانواده خیلی کم‌کاری کردیم، افزود: ما شبکه‌ای از مشاوران در همه دستگاه‌های کشور داریم و مشاوران زنان و ایثارگران در تمام دستگاه‌های اجرایی وجود دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما خیلی از وظایف اجرایی را به مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌ها ابلاغ کردیم. علاوه بر تفاهم‌نامه ما با معاونت امور زنان باید مشاوران ایثارگران و امور بانوان دستگاه‌ها در کنارمان قرار گیرند و همکاری کنند. اگر در دستگاه‌ها این ارتباط شکل گیرد، کار پیش می‌رود.


منبع: ایسنا

کد خبر 629436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.