ارائه تخفیف ۵۰درصدی ویژه طرح بازآفرینی شهری

شهردار زرند گفت: یکی از بسته‌های تشویقی به مالکان بافت فرسوده ارائه تخفیف ۵۰درصدی حق‌الزحمه نظام مهندسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ضیاءالدینی امروز دوشنبه پنجم دی در همایش بازآفرینی شهری، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: برای رعایت حال شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده شهر زرند، ضمن حمایت‌های انجام‌شده، بیش از ۵۰ درصد تخفیف برای محدوده‌های هدف و ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه نقشه‌های ساختمانی از طریق نظام مهندسی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده از تخفیف طرح بازآفرینی برای احیا و بازسازی محدوده‌های فرسوده و واحدهای مسکونی استفاده کنند. این مهم کمک شایانی به اجرای این طرح می‌کند.

عباس ایران‌منش، رئیس شورای اسلامی شهر زرند، ضمن گرامیداشت جان‌باختگان حادثه زلزله بم و زرند با بیان اینکه این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه بافت فرسوده در شهر زرند زیاد است، ساخت ساختمان‌هایی با نماهای زیبا نیز نتوانسته جلوه خوبی برای شهر فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید شهروندان را با فرصت طرح بازآفرینی آشنا کنیم، گفت: یکی از وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر فراهم کردن زمینه حضور انبوه‌سازان با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی در شهر زرند است..

رئیس شورای اسلامی شهر زرند تصریح کرد: زرند جزو شهرهای خسارت‌دیده در زلزله بم است. باید تلاش شود تا از فرصت طرح بازآفرینی برای زیباسازی و هویت‌بخشی به بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

۲۷ هزار واحد بافت فرسوده در شهرهای ایران وجود دارد

محمدرضا مهماندوست، مشاور بازآفرینی کشور، اظهار کرد: انتقال آموزه‌های زلزله بم توسط ۳۵ سفیر در ۱۰۵ شهر به‌صورت هم‌زمان در حال برگزاری است و امیدواریم با درس گرفتن از این آموزه‌ها در آینده، شاهد کاهش حوادث طبیعی در سطح شهرهای ایران باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۲۷ هزار واحد بافت فرسوده در شهرهای ایران وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن‌ها سکونت دارند، افزود: اگر مدیران شهرها و استان با شهروندان همراهی کنند، می‌توانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

مشاور بازآفرینی کشور ضمن قدردانی از شهردار زرند گفت: در راستای همایش بازآفرینی، تسهیلات ۵ بسته‌ای برای شهروندان در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن تخفیف ویژه برای صدور پروانه‌ها از سوی شهرداری، ارائه تسهیلات بانکی برای هر واحد به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، و بسته تشویقی شهرسازی برای مالکان است.

ایراندوست با اشاره به بهسازی معابر در بافت‌های فرسوده زرند تصریح کرد: از طریق قیر رایگان، بهسازی معابر بافت فرسوده شهر زرند انجام خواهد شد تا رضایت شهروندان حاصل شود.

ارشادی، مدیر بازآفرینی شهری استان کرمان، از تخصیص بیش از ۵۸ میلیارد تومان قیر برای ساماندهی بافت‌های فرسوده سطح استان خبر داد و گفت: تعدادی از شهرها قیر دریافت کرده‌اند، اما بعضی شهرها به‌دلیل برودت هوا در انتظار طرح هستند.

وی با بیان اینکه یکی از بسته‌های تشویقی طرح بازآفرینی تراکم است که می‌تواند کمک موثری به انبوه‌سازان و شهروندان کند، گفت: بسیاری از شهروندان برای اجرای این طرح در حال ثبت‌نام در سامانه هستند.

مدیر بازآفرینی شهری استان کرمان ضمن درخواست برگزاری نشست‌های بازآفرینی شهری در سطح شهرستان تصریح کرد: اگر این نشست‌ها تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزار، و خوراک نشست‌های مرکز تامین شود، شاهد نتایج درخشان‌تری در این زمینه خواهیم بود.

کد خبر 629430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.