حذف امضای طلایی و کاهش فساد از مزایای شهرداری غیرحضوری است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: از محاسن تحقق شهرداری غیرحضوری می‌توان به کاهش ترافیک ناشی از رفت‌وآمدها به شهرداری‌های مناطق و مجموعه‌های تابعه، کاهش آلودگی هوا، کاهش محسوس فساد ناشی از رانت و حذف امضاهای طلایی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _دوشنبه پنجم دی‌ماه_ در جلسه‌ای که به میزبانی کمیسیون برنامه و بودجه شورا، برگزار شد، اظهار کرد: تمام ارکان شهرداری باید این ضرورت را درک کنند که دیگر سازوکار سنتی در رسیدگی به فرایندها و نیز درخواست‌های مراجعه‌کنندگان همچنین نظارت عالی از سوی شورای اسلامی شهر به پایان رسیده است و باید شهرداری به شهرداری غیرحضوری تبدیل شود.

وی ادامه داد: در فرایند شهرداری غیرحضوری باید توجه داشت که مرکز نوسازی و تحول اداری در ابتدای فرایند قرار دارد و فرایندها را شناسایی، اصلاح و سپس ابلاغ می‌کند و سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات در پایان فرایند که اطلاعات را بارگذاری می‌کند، در این میان معاونت‌های تخصصی و زیرمجموعه‌ها باید هوشمندسازی فرایندها را در حوزه تخصصی خود به سرانجام برسانند.

رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر تهران این است که تسهیل‌گر طی شدن این فرایند از ابتدا تا انتها باشد، البته در کنار وظیفه نظارتی که بر عهده دارد.

وی با اشاره به محاسن تحقق شهرداری غیر حضوری افزود: کاهش ترافیک ناشی از رفت‌وآمدها به شهرداری‌های مناطق و مجموعه‌های تابعه، کاهش آلودگی هوا، کاهش محسوس فساد ناشی از رانت، حذف امضاهای طلایی، سر در گم نشدن شهروندان، حذف واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها، حذف کاغذبازی‌ها و حضور افراد خارج از سیستم از محاسن تحقق شهرداری غیرحضوری است.

صادقی افزود: بنابراین انتظاری که از همکاران در شهرداری داریم این است که در تمام تصمیمات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها شهرداری غیرحضوری را مد نظر قرار دهند، تا به فضل خداوند بتوانیم در این دوره مدیریت شهری در کوتاه‌ترین زمان بخش قابل توجهی از خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود را غیرحضوری کنیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه «محمد آخوندی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، «ناصر امانی» رئیس کمیته منابع انسانی، «میثم مظفر» رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، «علیرضا جاوید» معاون امور مناطق، حسین نظری معاون خدمات شهری، «عباس شعبانی» معاون فنی و عمران، «حمیدرضا صارمی» معاون شهرسازی و معماری، نمایندگان معاون مالی و اقتصاد شهری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، «محمدعلی الفت‌پور» رئیس نوسازی و تحول اداری و «هادی محضرنیا» رئیس سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 629288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.