تفاهم‌نامه همکاری شهرداری سنندج و طرح ملی تلاوت قرآن کریم

شهردار سنندج گفت: شهرداری و طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سیدانور رشیدی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم، اظهار کرد: شهرداری سنندج از هر طرحی که بتواند شاخص‌های قرآنی این شهر را ارتقا دهد، حمایت می‌کند.

وی افزود: رویکرد طرح ملی تلاوت قرآن کریم جوانان است و آماده هستیم با همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری زمینه حضور آنها در برنامه‌های قرآن‌آموزی فراهم شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری حمایت از فعالیت‌های قرآنی است، به نحوی که فضای لازم برای ترویج این امر مهم در سطح شهر فراهم شود.

رشیدی ادامه داد: در خصوص توسعه فرهنگ قرآنی، آیات و روایات فراوانی وجود دارد که می‌توان از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

در ادامه سرکوت نجفی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تصریح کرد: شهرداری آماده است در همه سطوح به ویژه قرائت قرآن کریم در بخش نوجوانان و جوانان زمینه را برای شناسایی و کشف استعدادهای نهفته قرآنی فراهم کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شهر سنندج به شهر بی‌نظیری از نظر فعالیت‌های قرآنی تبدیل شود، تاکید کرد: رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری سنندج فراهم کردن زمینه نشاط معنوی در محلات شهری است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تاکید کرد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شبابالرضا (ع)» با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح ملی تلاوت و ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

نجفی گفت: کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی و ارتقای سطح علمی و عملی آنها، رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و مفاهیم و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از اهداف این طرح است.

وی افزود: این طرح در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی هرکدام به مدت دو سال اجرا می‌شود.

کد خبر 628742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.