فعالیت بیش از ۲۷ هزار راننده برای جابه‌جایی مسافر و بار در قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: بیش از ۲۷ هزار راننده در حوزه جابه‌جایی مسافر و بار در سطح شهر قم فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدحسین دهناد در شصت‌و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل، اظهار کرد: این روز یادآور ۲۶ آذرماه سال ۶۱ است که کالاهای اساسی کشور علی رغم اعتصابات با فرمان امام خمینی (ره) از بنادر جنوبی به تمام کشور فرستاده شد.

وی با اشاره به فرمان بسیج عمومی امام خمینی (ره)، گفت: این روز بهانه است برای تقدیر از قشر زحمت‌کش رانندگان به خصوص رانندگانی که در شبکه حمل و نقل عمومی خدمت می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه امروز بیش از ۸۲۵۰ راننده در ناوگان تاکسیرانی، ۳۵۰ راننده در ناوگان اتوبوس رانی و ۷۲۰۰ راننده نیز در ناوگان بار در محدوده شهری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین ۹ هزار راننده در سرویس مدارس و ۲۵۰۰ راننده تاکسی اینترنتی در سطح شهر فعالیت دارند.

دهناد معیار انتخاب رانندگان نمونه را مورد توجه قرار داد و گفت: در ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر توسعه کمی ناوگان و بهبود کیفی و توزیع منظم ناوگان بر اساس زمان‌بندی که رانندگان رعایت کردند و همچنین نظافت خودرو و برخورد مناسب با شهروندان، رانندگان نمونه انتخاب شده‌اند.

وی گفت: تعدادی از معیارهای انتخاب در بخش تاکسیرانی، سرویس مدارس و تاکسی بی‌سیم نیز برخورد مناسب با شهروندان، حضور منظم و رعایت قوانین و مقررات بوده و افراد انتخاب شده نماینده تعداد زیادی از رانندگان نمونه در شهر قم هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه به مناسبت هفته پژوهش از چهار طرح پژوهشی رونمایی می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌ها که از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر نیز بوده، کتابچه بودجه است که بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به زبان ساده برای شهروندان تهیه شده است و در سایت شهرداری و شورای شهر بارگذاری می‌شود.

دهناد ادامه داد: از دیگر طرح‌های پژوهشی بررسی و تحلیل توسعه فیزیکی و مخاطرات شهرک پردیسان با تأکید بر مخاطرات سیلاب است، گردشگری مذهبی فرصت پنهان و حلقه مفقوده در درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها، بررسی و کارشناسی قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و طرح آخر شناسایی و تحلیل منابع درآمدی و هزینه‌های توسعه افقی شهر است.

پیش‌بینی نشده زیرساخت‌ها در الحاقیات جدید به قم مشکل‌ساز می‌شود

محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اعزام عوامل سازمان آتش‌نشانی در موارد مشکوک به مزاحمت تلفنی؛ اظهار کرد: هرچند تعداد تماس‌های مزاحم به سازمان آتش‌نشانی زیاد است، اما در همه موارد باید نیرو به محل اعلام حادثه اعزام شود.

وی افزایش هزینه خدمات شهری در بودجه سال ۱۴۰۱ را مورد توجه قرار داد و افزود: با توسعه شهر و اجرای طرح ملی مسکن و الحاق زمین در پردیسان، اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود به‌زودی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد که لازم است به صورت جدی به آن پرداخته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در جلسه نمایندگان قم با وزیر راه و شهرسازی باید این موضوع مطرح شود، زیرا شهرداری در آینده‌ای نزدیک توان ارائه خدمات به این صورت گسترده را نخواهد داشت

کد خبر 628026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.