استقلال_پرسپولیس/ معرفی صدرنشین لیگ در سکوت آزادی!

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۳۰ مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس

ورزشگاه: آزادی

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

نتیجه آخرین دیدار: پرسپولیس یک_استقلال یک

حواشی قبل از مسابقه شروع شد!

چند روز قبل از مسابقه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد به دلیل اینکه دربی تهران یکی از رویدادهای مهم فوتبال ایران است، این دیدار با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اما چند ساعت پس از صحبت‌های تاج، معاون استاندار تهران اعلام کرد این دیدار به دلیل آلودگی هوا لغو و به روز دیگری موکول می‌شود. در نهایت پس از تمام این صحبت‌ها قرار شد شهرآورد پایتخت همان سه‌شنبه _بیست‌ونهم آذرماه_ بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

استقلال _ پرسپولیس/ معرفی صدرنشین لیگ در سکوت آزادی!

جنگ برای صدرنشینی!

تیم فوتبال استقلال از ۱۱ بازی توانسته ۶ پیروزی، ۴ تساوی و یک باخت به دست بیاورد که با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است. آبی‌های پایتخت اگر موفق شوند پرسپولیس را شکست دهند با ۲۵ امتیاز صدرنشین خواهند شد، در غیر این صورت فاصله استقلال تا صدر جدول تا حدودی زیاد می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس از ۱۱ بازی ۷ پیروزی، ۳ تساوی و یک باخت به دست آورده که با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. شاگردان گل‌محمدی اگر موفق شوند رقیب دیرینه خود را از پیش رو بردارند با ۲۷ امتیاز صدرنشین می‌شوند و اختلاف امتیاز خود را نسبت به تیم سوم بیشتر می‌کنند، در غیر این صورت در هفته دوازدهم صدر جدول را از دست خواهند داد.

استقلال _ پرسپولیس/ معرفی صدرنشین لیگ در سکوت آزادی!

خبر خوش پیش از دربی؛ بازگشت سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا؟

قبل از دربی شب گذشته مهدی تاج با خبر رفع تعلیق استقلال و پرسپولیس توسط کنفدراسیون آسیا، یک جان به جان سرخابی‌های پایتخت اضافه کرد تا این دو تیم با روحیه بهتر پا به دربی بگذارند.

وی در این خصوص اظهار کرد: برخی از مشکلات دو باشگاه بزرگ پایتخت همچنان پابرجاست، اما استقلال و پرسپولیس رفع تعلیق شده‌اند و می‌توانند در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کنند.

چالش بازیکن برای ساپینتو و گل‌محمدی

پرسپولیسی‌ها دو بازیکن خود یعنی لوکادیا را به خاطر سفره غیرمنتظره و دیاباته را به علت مصدومیت در اختیار ندارند تا گل‌محمدی مجبور باشد در خط حمله، از مهدی عبدی یا حامد پاکدل استفاده کند. در آن سوی میدان غیبت احتمالی ابوالفضل جلالی و عارف غلامی به دلیل مصدومیت، کار ساپینتو را در خط دفاع سخت خواهد کرد، هر چند ساپینتو در نشست خبری اعلام کرده است تکلیف این دو بازیکن به طور کامل مشخص نیست.

استقلال _ پرسپولیس/ معرفی صدرنشین لیگ در سکوت آزادی!

تقابل دروازه‌بانان ملی‌پوش

دروازه‌بان‌های ملی‌پوش هر دو تیم، انگیزه زیادی برای حضور در بازی امروز دارند. سیدحسین حسینی بعد از بازی در جام جهانی حالا در اولین دربی‌اش به عنوان کاپیتان استقلال، به دنبال ثبت یک کلین‌شیت دیگر برای آبی‌ها است و علیرضا بیرانوند که آمار بسیار خوبی در ۱۱ هفته گذشته داشته، دوست ندارد چهارمین گل خورده پرسپولیس در این فصل، مربوط به بازی با استقلال باشد.

پرسپولیس و استقلال پیش از این ۹۸ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این میان سهم استقلال ۲۶ و سهم پرسپولیس ۲۵ برد بوده و ۴۷ بازی نیز با تساوی دو تیم به پایان رسیده است. این چهل و سومین تقابل دو تیم در ادوار لیگ برتر است و در ۴۲ بازی قبلی، پرسپولیس ۱۱ بار و استقلال ۹ بار به برتری دست یافته‌اند و ۲۳ بازی با تساوی به پایان رسیده است.

استقلال در هشت بازی متوالی اخیر خود در لیگ برتر، موفق به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس نشده و آخرین برد پرسپولیس مقابل استقلال در لیگ برتر به دور برگشت فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برمی‌گردد.

استقلال _ پرسپولیس/ معرفی صدرنشین لیگ در سکوت آزادی!

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و امید عالیشاه

ترکیب احتمالی استقلال: حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی (عارف غلامی)، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری

کد خبر 627938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.