بورس امروز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱/واکنش منفی شاخص کل به مقاومت

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت دو هزار ۸۴۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۶۹ هزار ۹۱۹ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۱۴ واحد در سطح ۴۳۶ هزار ۴۷۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با افت دو هزار ۸۴۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۶۹ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن مثبت بود و به رشد دو هزار ۷۰۰ واحدی دست یافت، نمادهای فولاد، شپنا، فملی، کگل، فارس، وبملت و شستا بیشترین تأثیر را بر بورس و نمادهای بپاس، دماوند، فرابورس، تجلی، شاوان، فغدیر، شگویان بیشترین تأثیر را بر بازار فرابورس داشتند، با وجود رشد قیمت دلار به بالای ۳۹ هزار تومان همچنان وضعیت بازار مناسب نیست.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت دو هزار ۸۴۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۶۹ هزار ۹۱۹ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۱۴ واحد در سطح ۴۳۶ هزار ۴۷۷ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۳۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۵۳

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت یک واحدی به سطح ۱۸ هزار ۸۵۷ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۴۳ هزار ۳۲۷ و ۳۶ هزار ۴۸۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۱۲۳ و پنج میلیارد ۸۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- افران

۲- کمند

۳- کیان

۳- همای

۴- خگستر

بیشترین حجم معامله

۱- خگستر

۲- خودرو

۳- وتجارت

۴- وبصادر

بیشترین افزایش قیمت

۱- ولغدر

۲- کساوه

۳- شفارس

۴- سشمال

بیشترین کاهش قیمت

۱- فاسمین

۲- کروی

۳- حپترو

۴- برلیان

۵- فخاسح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

تحلیل: شاخص به سقف کانال واکنش منفی نشان داده است.

بورس امروز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱/واکنش منفی شاخص کل به مقاومت

وضعیت بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری

بورس امروز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱/واکنش منفی شاخص کل به مقاومت

اخبار مهم

شش توافق مهم رأی تعادل بازار خودرو

مقرر شد جدول کف عرضه خودرو و برنامه تولید ماهانه به تفکیک مدل توسط وزارت صمت به بورس کالا اعلام شود و مبنای تأیید عرضه‌ها و معاملات قرار گیرد. بورس کالا میزان عرضه‌ها را به صورت هفتگی، دوهفته ای و ماهانه به گونه‌ای تأیید کند تا کف عرضه‌های ماهانه رعایت شود. در خصوص نحوه عرضه‌ها نیز قرار شد تجمیع عرضه‌ها براساس کلاس خودروها، پرتیراژها و کم تیراژها و خودروهای تجاری انجام شود. تعیین پیش دریافت خرید خودرو به گونه‌ای متناسب با شرایط بازار باشد تا تقاضای خودرو متعادل‌تر شود.

آن دسته از کدهای ملی در بورس کالا امکان خرید خودرو دارند که از ابتدای سال ۹۸ از بورس کالا یا سامانه‌های وزارت صمت خرید نداشته‌اند. مقرر شد شرایط ضمانت خودروسازان برای عرضه در بورس به منظور رشد عرضه‌ها تسهیل شود.

قیمت تمام شده پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس

۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی، ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سفید و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مشکی امروز در بورس کالا عرضه شد.

متوسط قیمت معاملات برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید ۴۸۰.۵ میلیون تومان، برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی ۴۸۹ میلیون تومان، در ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سفید و مشکی ۵۱۰.۵ میلیون تومان بود.

این خودروها بین ۲۶ تا ۳۱ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شدند.

هزینه تمام شده خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک معمولی برای خریداران با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، هزینه خواب سه ماهه پول و سایر هزینه‌ها به طور میانگین ۵۸۵ میلیون تومان شد. این رقم به طور متوسط برای ۲۰۷ های سقف‌شیشه‌ای فروخته شده ۶۱۶ میلیون تومان است.

۵۰۰ هزار سهامدار خرد از بیمه سهام استقبال کردند

وزیر اقتصاد با اظهار امیدواری به حمایت از سهامداران خرد در بودجه ۱۴۰۲ و لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: بیش از ۵۰۰ هزار سهامدار خرد از طرح بیمه سهام، استقبال کردند.

احسان خاندوزی در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به مشارکت سهامداران خرد در مصوبه آبان ماه شورای عالی بورس گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طرح بیمه سهام، استقبال کردند.

وی افزود: امید می‌رود حمایت از سهامداران خرد هم در بودجه ۱۴۰۲ و هم بلندمدت‌تر در لایحه برنامه هفتم توسعه یکی از سرفصل‌های جدی مصوبات دولت و مجلس باشد

سکه طلا، مقام نخست معاملات بازار گواهی سپرده بورس کالا

تعداد ۱۷ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از یک هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد که در مقایسه با یک هفته قبل از افزایش ۱۶ درصدی در حجم و ۴۸ درصدی در ارزش همراه بود. ارزش معاملات هفته منتهی به هجدهم آذر نیز بیش از ۸۶۷ میلیارد تومان برای ۱۴ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۳۵ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات هفته گذشته، پنج میلیون و ۷۵۳ هزار و ۴۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از هزار و ۳۸ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۳۴ درصدی در ارزش معاملات و ۸۱ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست را در بازار گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

همچنین سیمان با ثبت معامله پنج میلیون و ۴۷۴ هزار گواهی سپرده، رتبه دوم را از نظر حجم پس از سکه طلا از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک ۴.۲ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۳۲ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه دوم ایستاد.

همچنین در این مدت، پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۲۵۶ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش نزدیک ۱۶۶ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۳۰ درصدی در حجم جایگاه سوم و ۱۳ درصدی در ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۷۱۷ هزار و ۹۳۹ گواهی سپرده شیشه نیز به ۷۲.۴ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، همچنان سهم شش درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی را دارد.

در هفته‌ای که گذشت معامله ۱۹ هزار و ۴۹۶ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید.

نقشه بازار

بورس امروز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱/واکنش منفی شاخص کل به مقاومت

کد خبر 627268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.